Pages

Thursday, July 7, 2011

နယ္ျခားေဒသက မွန္ကူကြက္ပံုရိပ္မ်ား (၁၅)

ျပင္ပ ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးေအာင္သူၿငိမ္းက ထိုင္းႏိုင္ငံ Orchid Press က ထုတ္ေ၀တဲ့ အေမရိကန္လူမ်ဳိး၊ ဓာတ္ပံုဆရာ သတင္းေထာက္ ရစ္ခ်တ္ ဟမ္ဖရီစ္ ေရးသားထားတဲ့ "နယ္ျခားေဒသက မွန္ကူကြက္ပံုရိပ္မ်ား" (Frontier mosiac) ဆိုတဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္း တင္ဆက္ေနပါတယ္။ ဒီတပတ္မွာေတာ့ "ေျပးစရာေျမမရွိ" ဆိုၿပီး ေဖာ္ျပထားတဲ့ နယ္စပ္အနီး ျမန္မာ ျပည္တြင္းက စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္းကို တင္ျပပါမယ္။

ေသာတရွင္မိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ား
စာေရးသူ ရစ္ခ်တ္-ဟမ္ဖရီစ္က နယ္စပ္အနီး ျမန္မာျပည္ထဲက ဒုကၡ သည္ေတြ ခိုလႈံရာ ရြာကေလးတခုကိုလည္း ေရာက္ပါ တယ္။ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ထိုင္းဖက္အျခမ္းမွာ တရား၀င္ ဒုကၡသည္စခန္းအမ်ား အျပား ရွိပါတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြလည္း သိန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေနၾကပါ တယ္။ ပဋိပကၡ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ၊ စီးပြားေရးအရ အျမတ္ထုတ္ ေခါင္းပံု ျဖတ္မႈေတြ ရွိေနတဲ့ေနရာ မ်ဳိးမွာ အလိုအပ္ဆံုးက လံုျခံဳတဲ့ခိုလႈံေနထိုင္ရာမ်ဳိးပါပဲလို႔ စာေရးသူ ရစ္ခ်တ္က ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိုင္းနယ္စပ္ဒုကၡ သည္စခန္းေတြက တျဖည္းျဖည္း တင္းက်ပ္လာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ လူသစ္လက္ခံတာမ်ဳိးေတြလည္း မရွိသေလာက္ နည္းလာပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ခ်ပ္ေက်ာင္း ေတြ၊ အရပ္ဖက္ လူမႈအဖြဲ႔ေတြက ကူညီလက္ခံထားတယ္ဆို ေပမယ့္ မေျပာပေလာက္ပါဘူး။ အနည္းအက်ဥ္းမွ် ကိုပဲ ကူညီႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စစ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးေနရတဲ့ ဒုကၡ သည္ အမ်ားစုက ျပည္တြင္းမွာပဲ လွည့္ လည္ေျပးလႊားပုန္းေအာင္း ေနထိုင္ေနၾကရပါတယ္။

စာေရးသူ ရစ္ခ်တ္က ေနာ္ထူးလီမိုးနဲ႔ ေနာ္ပေဂးမူဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီး ႏွစ္ေယာက္က ကူညီကယ္တင္ထားတဲ့ လူအုပ္ အေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါတယ္။ သူတို႔က အိမ္ေထာင္ရက္သားက်ၿပီးသား ကရင္အမ်ဳိးသမီးႀကီးေတြပါ။ တေယာက္က ဗုဒၶ ဘာသာ၊ တေယာက္ကေတာ့ ခရစ္ယန္ဘာသာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈသာ မတူညီ တယ္။ ေစတနာ သဒၵါတရားကေတာ့ တူၾကပါတယ္။ သူတို႔က ကိုယ့္ဘာသာ ရပ္တည္ႏိုင္ရံု လယ္ကေလးစိုက္လို႔ သက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္းၾကပါတယ္။ အခုေတာ့ သူတို႔ လယ္ကြက္အနားမွာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္တအုပ္ကို လက္ခံခိုလႈံခြင့္ေပးထား ရပါတယ္။ ေနာ္ပေဂးမူကေတာ့ တိရိစၦာန္တခ်ို႔ေမြးထား တာလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူတို႔ေျမကြက္ကေလးက ခပ္မတ္မတ္ ေတာင္ကုန္းကေလးတခုေပၚမွာ ရွိၿပီး၊ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္ ျမစ္တဖက္ကမ္းမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ျမင္ေနရပါေသးတယ္။ အိမ္ထဲ မွာေတာ့ ကရင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႔ ရိုးရာ ေတာင္း၊ ပလံုးေတြ၊ ခပ္ေ၀းေ၀းက ခူးဆြတ္လာတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို ျမင္ရပါတယ္။

သူတို႔အိမ္စုကေလးရဲ႔ အစြန္းမွာ ေက်ာင္းကေလးတခု ရွိပါတယ္။ အိမ္ေအာက္မွာ ကေလးေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ရ သလို၊ ပြဲလမ္းတခုက ျပန္လာသလိုမ်ဳိး ကရင္ပ်ဳိျဖဴေတြကို ပန္းေတြနဲ႔လည္း ျမင္ရပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းေလးနဲ႔ ရပ္ရြာ လူထုေတြဆံုရာ ဇရပ္ကေလးတခုလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ျမစ္ကမ္းမွာ ပဲ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ စိုက္ ထားေပမယ့္လည္း အခု သူတို႔ရြာကေလးမွာ ခိုလႈံေနသူ ၅၀၀ ေလာက္ရွိေတာ့ ေလာက္တယ္ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရြာကေလးက က်ဥ္းက်ဥ္းက်ပ္က်ပ္ ေနရပါတယ္။ ရြာကို မိုင္းေတြပတ္လည္ ကာရံထားပါတယ္။ မိုင္းေတြ ကာရံထားတယ္ဆိုေပမယ့္၊ သူတို႔ကို ဖိႏွိပ္ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ၊ ျမန္မာစစ္တပ္ေတြလာရင္ ႀကိဳတင္ အတားအဆီး ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႔ျခမ္းေဒသမွာ ေနာ္ထူးလီမိုးနဲ႔ ေနာ္ပေဂးမူတို႔လို ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ရြာ ကေလးက ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘးမွာ ရွိေနၿပီး၊ သံလြင္ျမစ္တေလွ်ာက္နဲ႔ မြန္ျပည္နယ္ထဲမွာလည္း ရွိၾက ပါတယ္။ ျမန္မာအစိုးရ က ေရအားလွ်ပ္စစ္လို၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေတြ လုပ္လာရင္ တြဲလွ်က္ ထိုးစစ္ စစ္ဆင္ေရး ေတြ လုပ္ေဆာင္လာတတ္ပါ တယ္။ ေသာင္းက်န္းသူ ဆန္႔က်င္ေခ်မႈန္းေရး စီမံကိန္းေတြအရလည္း ရြာလူထုနဲ႔ သူပုန္ေတြကို အဆက္သြယ္ျဖတ္ခ်င္လို႔ ရြာသားေတြကို ေျမလွန္ေမာင္းထုတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ခန္႔မွန္းခ်က္တခုအရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အိုင္ဒီပီလို႔ေခၚတဲ့ ရြာေရွာင္ရြာပုန္းေတြမွာ ထြက္ေျပးေနရသူေတြ ၆ သိန္း ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္တခုထဲမွာ ပါ။ တခ်ဳိ႔ရြာသားေတြကိုေတာ့ အစိုးရ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ စုစည္းလို႔ ေခၚတဲ့ ရြာေတြထဲ စုၿပံဳေျပာင္းခိုင္းပါတယ္။ ဒီလို စုစည္းေက်း ရြာေတြမွာ ေနထိုင္ေနၾက ရသူ ၃၆၀,၀၀၀ ေလာက္ ရွိတယ္လို႔လည္း ခန္႔မွန္း ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။

အခုလို ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြမွာ ေနထိုင္ၾကသူေတြက အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ဇာတိေျမကို ခင္တြယ္တာရယ္၊ ဘာမွ လုပ္ ကိုင္စားစရာ မရွိတဲ့ အစိုးရရဲ႔ စုစည္းရြာေတြထဲ မေနခ်င္ၾကလို႔ပါ။ အခုလို လွည့္ပတ္ေျပးလႊား ေနထိုင္ရင္း သူတို႔ရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႔ အရည္အေသြးေတြလည္း ထက္ျမက္လာၾကပါတယ္။ ရုန္းကန္ၾကရတာကိုး ခင္ဗ်။ သူတို႔ဆီကို ႏိုင္ငံတကာအကူ အညီေတြလည္း မေရာက္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ ေတာင္ယာခုတ္ စားဖို႔၊ စပါးစိုက္ၾကရပါတယ္။ ေနာ္ထူးလီမိုးဆိုရင္ သူ႔ကေလးေတြနဲ႔ ေတာင္ယာစိုက္ၾကရပါတယ္။ ကေလး ၈-ေယာက္ ေမြးခဲ့ေပမယ့္၊ အကုန္လံုးေတာ့ အဖတ္တင္မက်န္ခဲ့ ပါဘူး။ နင္းမိုင္းနင္းမိလို႔ ေသရတဲ့ကေလးရွိသလို၊ ေျပးလႊား ရင္း မီးေလာင္ေသဆံုးရတဲ့ ကေလး၊ ဖ်ားနာလြင့္စင္ရတဲ့ ကေလးလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔က ပံုမွန္ ဇန္န၀ါရီ လမွာ သစ္ေတာခုတ္ပါတယ္။ ေတာင္ယာအတြက္ပါ။ ေယာက္်ားေတြ က အပင္ႀကီးေတြခုတ္ၿပီး၊ ကေလးေတြ မိန္းမေတြက တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္းခုတ္ၾကရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တလ ေလာက္ၾကာလို႔ ေတာေျခာက္ တဲ့အခါ မီးတင္ရႈိ႔ၾကရပါတယ္။ သူတို႔ဘ၀က အခုလိုမွ မစိုက္ရင္ စားစရာ မရွိပါဘူး။ ျမက္ ရွင္း ေပါင္းသင္လည္း အျမဲလုပ္ေပးရပါတယ္။ အခုစပါးေတြကို ေအာက္တိုဘာ/ႏို၀င္ဘာေလာက္မွာ ျပန္သိမ္းပါတယ္။ သူတို႔ ေတာင္ ယာက တႏွစ္နဲ႔တႏွစ္မတူ ေရႊ႔ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ေနၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီၾကားထဲမွာပဲ စစ္ေၾကာင္းရန္က ေျပးလႊား ပုန္းေရွာင္ေနရရင္း သူတို႔စပါးေတြ ဆံုးရႈံးခဲ့ရတာလည္း ရွိပါေသးတယ္။ အခုလို ေျပးလႊားရရင္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ပစၥည္း လည္း မ်ားမ်ား မသယ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ေစာင္ေတြ၊ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အိုးခြက္ ေတြပါ ဆံုးရႈံးၾကရပါေသး တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အသက္ ၄၀ အရြယ္ ေနာ္ပေဂးမူ ကိုယ္တိုင္က စစ္တပ္ အတြက္ စစ္ပစၥည္း၊ ရိကၡာေတြကို ေပၚတာ ထမ္းေပးရတာမ်ဳိး ၾကံဳခဲ့ရဖူး ပါေသးတယ္။ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းတာလည္း ကိုယ္ေရာ၊ စိတ္ပါ ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ မိသား စုေတြ စစ္ေဘးလြတ္ရာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ၾကရတာပါ။

အခုသူတို႔ေနတဲ့ ေနရာနဲ႔ မူလက အေျခခ်ရာ ရြာေတြက သိပ္ေ၀းလွတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သြားရင္တရက္ခရီးအၾကာမွာ ေရာက္တတ္ပါတယ္။ တခ်ိန္က်ရင္ သူတို႔ရြာေတြမွာ ျပန္လည္အေျခခ် ေနထိုင္ ႏိုင္ဖို႔လည္း စိတ္ကူးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရွိၾက ပါေသးတယ္။ အခုလို စစ္ေျပးရြာပုန္း ရြာေရွာင္ေတြအေၾကာင္းကို စာေရးသူက ဓာတ္ပံုအေျမာက္အမ်ားနဲ႔ ေဖာ္ျပခဲ့ေၾကာင္း ပါ ခင္ဗ်ား။ ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ သစ္ေတာကို ကာကြယ္ျခင္းဆိုၿပီး၊ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ တေယာက္ရဲ႔ဘ၀ကို တင္ျပထားတာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။ အားလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။

(ယခု ေဆာင္းပါးကို လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ RFA မွ ထုတ္လႊင့္သြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ RFA ၏ မူပိုင္သာျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။)

No comments:

Recent Comments