Pages

Thursday, July 7, 2011

နယ္ျခားေဒသက မွန္ကူကြက္ပံုရိပ္မ်ား (၁၂)


ျပင္ပ ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးေအာင္သူၿငိမ္းက ထိုင္းႏိုင္ငံ Orchid Press က ထုတ္ေ၀တဲ့ အေမရိကန္လူမ်ဳိး၊ ဓာတ္ပံုဆရာ သတင္းေထာက္ ရစ္ခ်တ္ ဟမ္ဖရီစ္ ေရးသားထားတဲ့ "နယ္ျခားေဒသက မွန္ကူကြက္ပံုရိပ္မ်ား" (Frontier mosiac) ဆိုတဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္း တင္ဆက္ေနပါတယ္။ ဒီတပတ္မွာေတာ့ နယ္စပ္ေဒသမွာ သူေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ တဦး အေၾကာင္း တင္ျပထားပါတယ္။ "အႏုပညာရွင္ရဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီး ခြင့္လိုင္စင္" လို႔ အခုေဆာင္းပါးကို နာမည္ေပးထားပါတယ္။

ေသာတရွင္မိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ား
စာေရးသူ ရစ္ခ်တ္-ဟမ္ဖရီစ္က မဲေဆာက္မွာရွိေနတုန္း ဟိုေရာက္ သည္ေရာက္ ပံုျပင္ေျပာျပသူလည္း ေတြ႔ရသလို၊ ပန္းခ်ီ ဆရာတဦး၊ အႏုပညာသမားတဦးနဲ႔လည္း ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ပံုေျပာေကာင္းတဲ့သူရဲ႔ ပံုျပင္ေတြက တီထြင္ထုတ္လုပ္ေနတာ မယံုၾကည္ႏိုင္စရာ ျဖစ္လာေပ မယ့္၊ အႏုပညာသမားဆိုတာက ဒီအတိုင္း ေျပာင္တင္ျပရင္ လူေတြ စိတ္၀င္စားၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖည့္စြက္ ထံုမြမ္းမႈ၊ ဖန္ဆင္းမႈေတြနဲ႔ တင္ျပမွသာ အႏုပညာေျမာက္တာပါ။ သူေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ နယ္စပ္က ပန္းခ်ီ ဆရာက ေမာင္ေမာင္တင္လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူက ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ ေဆးခန္းကိုသြားစဥ္မွာ ဆံုခဲ့ရတာပါ။ သူက ေဆးခန္းရဲ႔ ေနာက္ဖက္နားမွာ ေနပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္တင္က ကရင္ျပည္နယ္၊ ေကာ့ကရိတ္နယ္သားလို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔အသက္ကို ေမးေတာ့ မေျပာလိုတဲ့ပံုပါ။ ၃၅-၄၀ ၾကားလို႔ မွန္းရပါတယ္။ လူမ်ဳိးကေတာ့ အစံုပါ။ အေဖက စေကာကရင္ လို႔ဆိုၿပီး၊ သူ႔အေမဖက္ကေတာ့ ရွမ္း၊ ဗမာ၊ မြန္ေသြးေႏွာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔မိဘေတြက ငယ္ငယ္ကတည္းကပဲ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါနဲ႔ ဆံုးၾကပါတယ္။ ၁၀-တန္းအထိေတာ့ သူ ေက်ာင္း တက္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သူႀကီးလာရင္ ဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူက လွ်ပ္စစ္ရံုးမွာ စာေရးကေလး၀င္လုပ္၊ အသက္ေမြးေနခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းျဖစ္ေတာ့ ေပၚတာဆြဲခံရတာမ်ဳိး ကင္းလြတ္ရတာေပါ့လို႔ သူက ေျပာျပပါေသးတယ္။ တရက္မွာေတာ့ သူက ေတာထဲကို ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ထူးျခားတဲ့ခံစားမႈ ရွိလို႔ရယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူက အစိုးရ၊ သူ႔လုပ္ငန္း အကုန္ၿငီးေငြ႔ ေနၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ တရက္မွာ ေတာထဲကို ဘယ္သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ကိုမွ် မေျပာဘဲနဲ႔ ထြက္ခ် လာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူေတာထဲေရာက္ေတာ့ KNLA က ကရင္ေတာ္လွန္ေရး စစ္သားေတြနဲ႔ ေတြ႔ပါတယ္။ သူတို႔က ဒီလူတေယာက္ ဘာလို႔ေတာထဲလာသလဲဆိုၿပီး ေတြေ၀ ရႈပ္ေထြးေနၾက ပါေသးတယ္။ သူ႔အသိတေယာက္ေၾကာင့္သာ သူ႔ကံေကာင္းရတာပါ။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကိုက်ဳိက္ဒံုဆိုတဲ့ ကရင္တပ္မဟာ-၆ အေျခစိုက္ရာရြာကို ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မဲေဆာက္နယ္စပ္ဖက္ကို ထြက္လာ ပါတယ္။ ဒီမွာ သူေဒါက္တာစင္သီ ယာေမာင္ ေဆးခန္းကို ေရာက္လာတာပါ။

အဲဒီမွာ သူက ပဏာမက်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ေပးမႈ သင္တန္းကို တက္ပါတယ္။ ေဆးခန္းမွာလည္း အခ်ိန္ပိုင္း ေဆးမွူး အျဖစ္ ကူညီေပးပါတယ္။ သူငယ္ငယ္က ပန္းခ်ီမဆြဲဖူးပါဘူး။ မိဘေတြက ခ်ဳိ႔တဲ့ေတာ့ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ ေဆး၊ စုတ္တံလည္း မ၀ယ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အခုမွပဲ သူ႔၀ါသနာက ျပန္ေပၚလာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၉၉ ခုမွာ ပန္းခ်ီစဆြဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူ ရစ္ခ်တ္နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ သူ႔ပန္းခ်ီလက္ရာကေန ျပန္ပြားထားတဲ့ ပံု ပို႔စ္ကဒ္ေလး ေပးပါ တယ္။ အဲဒီပံုက ေရေဆးနဲ႔ ဆြဲထား တာပါ။ ကေလး ၃ ေယာက္- ေယာက္်ားေလး ၂ ေယာက္၊ ေနာက္ကေန မိန္းကေလးက သစ္သားတံတားအို ယိုင္နဲ႔နဲ႔ကို ျဖတ္လာၿပီး တခုခုကို ေတြ႔လိုက္တဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ရပ္လိုက္တဲ့ ပံုပါ။ ပံုကားတခုလံုးရဲ႔ အေရာင္က ေမွာင္ပါတယ္။ ညေန အက်ကို ေရာက္ေတာ့မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အလင္း ေရာင္မလာေသးတာလား မသိရတဲ့ကာလပါ။ သူတို႔ၾကည့္ေနပံုက မေသခ်ာတဲ့ပံု၊ သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ တခုခု ျဖစ္လာတဲ့ပံုမ်ဳိးပါ။ ဒီပံုက နယ္လွည့္ေဆးကုေပးေနတဲ့ ေဒါက္တာစင္သီ ယာေမာင္ရဲ႔ ေက်ာပိုးအိပ္ ေဆးမွူးေတြ ရိုက္လာတဲ့ ဓာတ္ပံုက ျပန္ဆြဲတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဓာတ္ပံုအတိုင္း ျပန္ဆြဲတာ မဟုတ္ ဘဲ၊ သူက ဉာဏ္ကြန္႔ျမဴး ခံစားခ်က္ထည့္ထားပါတယ္။ တခါတေလ ေဆးခန္းက လူေတြက ဓာတ္ပံုေပးၿပီး သူ႔ကို ပန္းခ်ီလာဆြဲခိုင္းတတ္တယ္ ေျပာပါတယ္။ သူက ဓာတ္ပံုတစ္ရာ ေလာက္ကေန၊ ပန္းခ်ီတပံု ထြက္ခ်င္ထြက္ ပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ခံစားခ်က္ကပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ သူတို႔ေပးတဲ့ပံုထက္ သူ႔ဘာသာေရြးရတာ ပိုသေဘာက် ပါတယ္။ သူဆြဲထား တဲ့ကားေတြက နယ္စပ္က လူမႈဘ၀ေတြကို ထင္ဟပ္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ဳိးေတြပါ။ အနီေရာင္ကို သူမႀကိဳက္ဘူး၊ အၾကမ္းဖက္ တဲ့သေဘာေဆာင္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တပံုမွာေတာ့ အိပ္ေနတဲ့ကေလး ၂ ေယာက္အၾကား ကိုကာကိုလာ ခြက္အနီေတာက္ေတာက္ကို ထည့္ဆြဲဖူးပါတယ္။ ဒီကေလးေတြက အမိႈက္ပံုက ေကာက္ရလာတဲ့ ဒီခြက္နဲ႔ ေတာင္းရမ္းစား ေသာက္ၾကတယ္လုိ႔ သူကေျပာပါတယ္။ မူလက ဓာတ္ပံုမွာ အနားသတ္မ်ဥ္းေတြက တိတိက်က်ရွိေနတတ္ေပမယ့္၊ သူ႔ ပန္းခ်ီမွာ ခပ္၀ါး၀ါးျဖစ္ေနေအာင္ ဆြဲထားတာလည္း သတိျပဳမိပါေသးတယ္။ သူက အမွန္အတိုင္း၀န္ခံပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ပံုေတြ က ကမၻာေက်ာ္ဆရာ ႀကီးေတြရဲ႔ နည္းနာေတြ အတုယူတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တပံုဆိုရင္ ဂိုယာ (Goya) ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႔ ၁၈၀၈ ခု၊ ေမလ ၃ ရက္ သူပုန္မ်ားကို သတ္ျဖတ္သုတ္သင္မႈ (The execution of the 3rd May 1808) ဆိုတဲ့ ကားခ်ပ္ ကေန အာရံုယူပါတယ္။ ျပင္သစ္စစ္သားေတြ က စပိန္လူမ်ဳိးအရပ္သားေတြကို တန္းစီပစ္သတ္ေတာ့မယ့္ပံုပါ။ စစ္သား ေတြက ခံစားခ်က္မဲ့ စက္ရုပ္ဆန္ဆန္၊ အရပ္သားျပည္သူေတြက ခံစားခ်က္မ်ဳိးစံုနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္ တို႔ကိုမွ ပစ္သတ္ရ တာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးဟန္ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ပါ။

တကယ္ေတာ့ အခုလို လူမႈ-ႏိုင္ငံေရးပန္းခ်ီကားေတြက သူကမွ စဆြဲတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကမၻာတလႊား ရွိခဲ့ဖူး ပါတယ္။ တခ်ိန္က ဆိုဗီယက္ကာလ၊ ရုရွားမွာ အလုပ္သမားေတြ၊ လူထုေတြက အားမာန္ေတြနဲ႔ ခ်ီတက္ေနပံု၊ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနပံု စသျဖင့္ လႈံ႔ေဆာ္ တက္ႂကြေစတဲ့ ပံုမ်ဳိးလည္း ဖန္တီးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူကေတာ့ သူ႔ဘ၀ သူ႔ျမင္ကြင္း ေတြကို ထင္ဟပ္ တင္ျပေနတာပါ။ ဒုကၡသည္၊ ျပည္တြင္းမွာ စစ္ေဘးက ထြက္ေျပးေနရသူေတြ၊ နယ္စပ္က ဖမ္းခံထား ရတဲ့ ေရႊ႔ေျပာင္းလုပ္သားေတြ ကားခ်ပ္မ်ဳိးပါ။ သူက နာမည္ႀကီး မဟုတ္ရင္ေတာင္ ေအာင္ျမင္ေနၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား ၁၀၀ ေက်ာ္ ေရာင္းခဲ့ရၿပီး၊ အဲန္ဂ်ီအိုေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသား မိတ္ေဆြေတြက သူ႔ကားေတြျပသဖို႔ ျပပြဲေတြကို ျပင္သစ္၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ၊ အီတလီေတြမွာ က်င္းပ ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေငြေၾကးလည္း ရသေလာက္ရပါတယ္။ သူ႔ကို ျပပြဲကိုလာဖို႔ ႏိုင္ငံျခားဖိတ္ေပမယ့္ သူက ပိုက္ဆံ အကုန္အက် မခံခ်င္ပါဘူး။ "က်ေနာ္က လူပဲဗ်ာ။ ေအာင္ျမင္ေတာ့လည္း နည္းနည္း ေတာ့ အင္မတန္ဂုဏ္ယူ တာေပါ့။ ေငြေတြလည္း သံုးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ထက္ပိုဒုကၡေရာက္ေနသူေတြရွိေတာ့ သူတို႔ကို ကူညီတာ ေကာင္းတယ္"လို႔ စဥ္းစားမိတယ္ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေငြေတြကို အထူးသျဖင့္ ကေလးေတြအတြက္ ကူညီေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက လူထူးဆန္းပါ။ သူ႔ျပည္သူေတြ အနာဂတ္ကိုေတာ့ အေကာင္းမျမင္လွပါဘူး။ "က်ေနာ္ က က်ေနာ္တို႔လူေတြရဲ႔ အနာဂတ္ကို ေမ့ထားခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ေတြးမိရင္ ၀မ္းနည္းတယ္" လို႔ ေျပာပါ တယ္။ သူ႔ဘ၀အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္လည္း ႀကီးႀကီးမားမား မရွိပါဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ထင္ပါတယ္။

အိမ္ေထာင္ထူေထာင္ဖို႔ေတာင္ သူက မစဥ္းစား ပါဘူး။ "က်ေနာ္က မိသားစုနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ရူးႏွမ္းႏွမ္းအျမင္ ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္လို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ခင္ဗ်ားသိထား တဲ့အတိုင္း ကေလးေတြရလာမယ္။ ကေလးက သူ႔မိဘ၀န္းက်င္ကိုၾကည့္ရင္ တရားမ၀င္ေနရတဲ့ဘ၀၊ ဆိုးရြားဒုကၡေရာက္ ေနတဲ့ ဘ၀ေတြပဲ ေတြ႔မယ္ဗ်ာ" လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုပူပန္စိတ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ သူမစဥ္းစားေသးပါဘူး။ ဒါေပ မယ့္ သူက လူေကာင္းပါ။ တတ္ႏိုင္သမွ် ေသးေသးႀကီးႀကီး သူ႔လူေတြေကာင္းက်ဳိး သယ္ပိုးေပးေနတာ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္း နယ္စပ္က ပန္းခ်ီဆရာတေယာက္ရဲ႔ ဘ၀ကို တင္ျပခဲ့ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ နယ္စပ္ေဒသက မိုင္းေတြရယ္၊ ေဖာက္ခြဲေရးပစၥည္းေတြရယ္၊ ထိခိုက္ ေျခလက္ျပတ္ ဒုကၡေရာက္ၾက ရသူေတြ ဘ၀ကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ အားလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။

(ယခု ေဆာင္းပါးကို လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ RFA မွ ထုတ္လႊင့္သြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ RFA ၏ မူပိုင္သာျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။)

No comments:

Recent Comments