Pages

Friday, June 12, 2009

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ တည္ေဆာက္ျခင္း (၇)


ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးေရးသားတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို မိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ စာလက္ေဆာင္ က႑မွာ တင္ျပေနပါတယ္။ ဒီအပတ္မွာေတာ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ႔ ဖြဲ႔စည္း ပံု တည္ေဆာက္ထားပံု အေၾကာင္း ဆက္လက္ တင္ျပထားပါတယ္။


ေသာတရွင္မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို အရာရွိေတြ ေနရာေပးခန္႔ထားပံုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆက္လက္တင္ျပလိုပါတယ္။ (DSA) စစ္တကၠသိုလ္ က ဆင္းလာသူေတြကို ပိုလို႔ေနရာေပးခံရတယ္။ (OTS) အရာရွိဗိုလ္ေလာင္း သင္တန္းေက်ာင္းက ဆင္းလာသူေတြကို ေတာ့ ႏွိမ္ခံရတယ္ စသျဖင့္ ျပင္ပမွာ ေျပာေနတဲ့ အခ်က္ ေတြရွိပါတယ္။ ဒီလိုခြဲျခားက်င့္ သံုးမႈေတြ မေတြ႔ရေၾကာင္း ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စစ္အာဏာသိမ္းခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္းတက္လာတဲ့ စစ္အစိုးရမွာ အဲသလိုမတူတဲ့ စစ္သင္တန္းေက်ာင္း ေနာက္ခံေတြက ဆင္းလာတဲ့သူ ေတြအေပၚမွာ ညီၫြတ္မႈကိုၾကည့္ၿပီး၊ အထူး မွ်တေအာင္ ရာထူးေနရာခန္႔ထားခဲ့တယ္၊ ေနာက္တခ်က္က စစ္ေျမျပင္ေရွ႔တန္းထြက္ရတဲ့ တပ္မွဴးေတြနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ေတြအၾကားက ပဋိပကၡေတြကိုလည္း အထူးသတိထား ေျဖရွင္းခဲ့တယ္လို႔ ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက ေရးခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုအခ်က္ကို အေထာက္အထားေတြနဲ႔ သူက တင္ျပခဲ့တာပါ။ အတိတ္က ၁၉၅၉-၆ဝ ခုႏွစ္မွာ စစ္တပ္ အရာရွိ ၈ဝ၅ ဦးကို ခန္႔ထားရာမွာ စစ္တကၠသုိလ္က ၿပီးလာတဲ့သူ ၆၅-ဦးသာ ပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အခ်ဳိး အရေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၁ အခ်ဳိး၊ ၁၁ ( ၈ % ပတ္ဝန္းက်င္) လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တိုင္လည္း အခ်ဳိးက အလားတူပဲ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုပါတယ္။ အလားတူ ပဲ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလကေန ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလအထိ တပ္မေတာ္အဆင့္ျမင့္ရာထူးေတြမွာ တာဝန္ေပး ခဲ့တာကို ျပန္ၾကည့္ရင္ အရာရွိႀကီး ၁၆၄ ဦးမွာ၊ (ဒီအက္စ္ေအ) က ၁ဝ၇ ဦး၊ (အိုတီအက္စ္) ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္းက ၄၅ ဦး၊ ေတဇသင္တန္းက ၁၂ ဦး လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ သူဆိုလိုတာက ရာထူးတာဝန္ေပးတဲ့ေနရာမွာ ခြဲျခားမႈ မရွိဘူး ဆိုလို တာပါပဲ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စစ္အာဏာသိမ္းတဲ့အခ်ိန္ (နဝတ) စစ္ေကာင္စီထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္တဲ့သူေတြ ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း အဖြဲ႔ဝင္ ၁၉ ဦးမွာ (ဒီအက္စ္ေအ) က ၃ ဦးသာ ပါဝင္ပါတယ္။ (နဝတ) ကေန ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ၊ (နအဖ) ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းတဲ့ အခါမွာလည္း (နအဖ) စစ္ေကာင္စီထဲမွာ (ဒီအက္စ္ေအ) က ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ (အိုတီအက္စ္) ေက်ာင္းဆင္းက ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ဆတူ ပါဝင္တယ္ လို႔ သူက အေထာက္အထားနဲ႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ တိုက္ခိုက္ေရးတပ္ေတြနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႔အၾကား အကြဲအျပဲျပႆနာပါ။ ၁၉၉၂- ေႏွာင္းပိုင္းနဲ႔ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခဲ့ၾကတဲ့သူေတြက ဘယ္သူက ဒု-ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္လာေလမလဲလို႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အာဏာထက္ေနတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔ပဲ ဝင္ေရာက္ေနရာယူမလားစတဲ့ ထင္ေၾကးေပးမႈေတြ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီရာထူးေနရာမွာလည္း ၅-လ ေလာက္ လစ္ဟာေနခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေမာင္ေအးကိုပဲ ဒု-ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ၾကည္းတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ဦးစီးခ်ဳပ္ကို တိုက္ခိုက္ေရး တပ္ေတြဖက္က လာတဲ့တပ္မွဴးကို သာ ေနရာေပးတဲ့ အစဥ္အလာတရပ္ကို ဆက္ထိန္းခဲ့တာလို႔ ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔အတြက္ တပ္မေတာ္ မဟာဗ်ဴဟာေလ့လာေရးဌာနမွဴးႀကီးဆိုၿပီး ေနရာ ဖန္တီးေပးခဲ့တာ ေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မဟာဗ်ဴဟာေလ့လာေရးဌာနမွဴးႀကီးတာဝန္က တပ္မေတာ္ထဲမွာ အဆင့္-၅ အႀကီးဆံုးေနရာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ နယ္ေတြက ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ေတြက တပ္မေတာ္ေထာက္ လွမ္းေရးၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရံုးဆီကို တိုက္ရိုက္ အစီရင္ခံရတဲ့အခါ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ပိုလို႔ၾသဇာႀကီး လာပါတယ္။ အစဥ္အလာအရ ပိုလို႔ ရာထူး တာဝန္ျမင့္တဲ့ တိုင္းမွဴးေတြကိုေတာင္ ေက်ာ္လႊားလုပ္ေဆာင္တာ မ်ဳိးေတြ ရွိလာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေအာက္ေျခက တိုင္ၾကားမႈေတြလည္း မ်ားလာတဲ့အခါ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး တဖြဲ႔လံုးကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရတာ မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ယခင္အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္းရဲ႔ ေျမး ေတြက ၾကံစည္တဲ့ မေအာင္ျမင္တဲ့ အာဏာ သိမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားမႈအၿပီးမွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔နဲ႔ ေထာက္လွမ္း ေရးတပ္ဖြဲ႔ အတြက္လည္း နိဂံုးစလာခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ကို စစ္ ေထာက္လွမ္း ေရးတပ္ဖြဲ႔ တပ္မွဴးေနရာကေန ရာထူးစြန္႔ေပးဖို႔ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ေတာင္းဆိုခဲ့ၾက ၿပီး၊ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္အကုန္မွာ ေနရာစြန္႔ေပးဖို႔ သေဘာတူခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။ ေနာက္တခ်က္က အိမ္နီးခ်င္း ျပည္ပႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ေလ့လာသူေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ကို သေဘာထား ေပ်ာ့ေျပာင္း သူ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္လိုတဲ့ သေဘာထားရွိသူ၊ အျမင္က်ယ္သူ စသျဖင့္ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနၾကတာကို စစ္တပ္ အတြင္း သေဘာမေတြ႔ၾကတာဟာလည္း အခ်က္တခုအျဖစ္ ပါတယ္လို႔ ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ကိုယ္တိုင္ကို လက္ရွိဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တာဝန္နဲ႔ ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း ခံရ တာ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ႔တခုလံုးကို ျဖဳတ္ပစ္တာ၊ ရာထူးထုတ္ပစ္တာ၊ တပ္မွဴးေတြက ေထာင္ခ်ခံရ တဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ပဋိပကၡေတြကိုလည္း ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊက ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ အေပၚ အမ်က္ထြက္ခဲ့ရတဲ့ကိစၥကေတာ့ တပ္မေတာ္စစ္ေဆးေရးအရာရွိခ်ဳပ္ရံုးက လာဘ္စားတယ္ဆိုၿပီး၊ ေတြ႔ရွိထားတဲ့ စစ္ေထာက္ လွမ္းေရး အရာရွိေတြကို ဆက္လက္အေရးယူဖို႔ ပ်က္ကြက္ေနတာလို႔ ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက သံုးသပ္ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါ တယ္။

အဲဒါအျပင္ စစ္တပ္အတြင္းက အျခားထိန္းညိ‡မႈဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြကိုလည္း ေမာင္ေအာင္မ်ဳိးက သံုးသပ္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါ ေသးတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းၿပီး ေနာက္ပိုင္း အေျခအေနပါ။ အရင္တုန္းက တိုင္းမွဴးေတြက (မဆလ) အစိုးရလက္ထက္မွာတုန္းက ပါတီဗဟိုေကာ္မီတီ ရာထူးတာဝန္ေလာက္သာရွိပါတယ္။ အာဏာသိမ္းအၿပီး မွာေတာ့ အာဏာ သိမ္းစစ္ေကာင္စီ အဖြဲ႔ဝင္ ၁၉-ဦးက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႔ ထိပ္တန္းက လံုးဝအာဏာက်င့္သံုးႏိုင္သူေတြ ျဖစ္လာ ပါေတာ့တယ္။ တိုင္းမွဴးေတြက ထင္တိုင္းၾကဲ အာဏာပိုင္ေတြျဖစ္လာ ပါေတာ့တယ္။ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အာဏာေတြအျပင္ စီးပြားေရး အာဏာပါ ထြားလာပါေတာ့တယ္။ (နဝတ) အာဏာသိမ္းၿပီး အေစာပိုင္းကာလမွာ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ထိေရာက္စြာ မလည္ပတ္ ႏိုင္ဘဲ ရန္ကုန္ေလာက္မွာ သာ ရံုးလုပ္ငန္းသေဘာ လုပ္ေနခဲ့ၾကရပါတယ္။ တိုင္းမွဴးေတြကပဲ ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ရံု ေတြ၊ ကုန္စံု ဆိုင္ေတြ ႀကီးၾကပ္ လည္ပတ္ေနခဲ့ၾကရတယ္ဆိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံအရင္းအျမစ္ေတြကို သူတို႔ထင္သလို၊ ႀကိဳက္တဲ့ ေနရာ သံုးစြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာဟိုတယ္၊ ဟိုေနရာ နာရီစင္ စသျဖင့္ လက္ညိႇဳးၫႊန္ရာ လုပ္ခြင့္ရေနခဲ့တယ္ ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္မွာ အာဏာကို ျပန္စုစည္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္းလာတဲ့အခါ တိုင္းမွဴး ၁- ဦးကလြဲလို႔ က်န္တိုင္းမွဴးအားလံုးကို ဝန္ႀကီးဌာနေတြမွာ ေနရာေပးခန္႔ထားခဲ့ပါတယ္။ ဧရာဝတီတိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမင့္ေအာင္က စိုက္ပ်ဳိးေရးဝန္ႀကီးျဖစ္လာတဲ့အခါ သူ႔တိုင္းက သူသေဘာက်တဲ့အရာရွိေတြကိုလည္း ရန္ကုန္ကို ေခၚလာခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ အျခားတိုင္းမွဴး အသီးသီးကလည္း ဝန္ႀကီးဌာနေတြမွာ သူ႔တပ္က အရာရွိေတြကို ေခၚလာၿပီး ေနရာခ်ထားခဲ့ ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စိုက္ပ်ဳိးေရးဝန္ႀကီးဌာနကိုေတာင္ "အေနာက္ေတာင္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ ဝန္ႀကီးဌာန"၊ ကုန္သြယ္ ေရး ဝန္ႀကီး ဌာနကိုလည္း တိုင္းမွဴးေခၚလာတဲ့ လူေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး "အလယ္ပိုင္းတိုင္း ဝန္ႀကီးဌာန" စသျဖင့္ ေလွာင္ ေျပာင္ ေခၚေဝၚခဲ့ ၾကတယ္လို႔ ေမာင္ ေအာင္မ်ဳိးက ေရးပါတယ္။ ဝန္ႀကီးဌာနခ်င္း ပူးေပါင္းဆက္သြယ္မႈ မရွိတဲ့အခါ ဝန္ႀကီးဌာနကေတြက သူတို႔ ဘာသာ ထင္သလို လည္ပတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြကလည္း ကုမၸဏီႀကီးေတြရဲ႔ စီ-အီး-အို ေတြလို ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔လက္သင့္ရာကို ကန္ထရိုက္ေတြ ခ်ေပးလို႔ သူတို႔အင္ပိုင္ယာကို တည္ ေဆာက္ခဲ့ၾကတယ္လို႔လည္း ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီတိုင္းမွဴးဝန္ႀကီးေတြ ၅-ႏွစ္ေလာက္ အၾကာမွာေတာ့ သူတို႔ ေအာက္ေျခ တပ္ေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ခဲ့ၾကပါၿပီ။ လာဘ္စားမႈနဲ႔ ေက်ာ္ေစာ နာမည္ပ်က္တာေတြလည္း ၾကားမေကာင္းေအာင္ ျဖစ္လာေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ၊ (နဝတ) ကေန၊ (နအဖ) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေရးယူ အနားေပးခဲ့ပါ ေတာ့တယ္။

ေျပာရရင္ေတာ့ စစ္ဖက္-အရပ္ဖက္ ဆက္ဆံေရးရႈပ္ေထြးလာတဲ့ အေျခအေနမွာ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈလြဲေခ်ာ္မႈေတြ ေအာက္မွာ တိုင္းျပည္နစ္နာဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ အေရးယူခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း၊ အခုတိုင္းမွဴးေတြကို နစ္နာေစရ ေလာက္ေအာင္လုပ္တာ၊ ေထာင္ခ်တာေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဥပေဒအထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိရဘူးဆို ေပမယ့္ စစ္တပ္ကေတာ့ သူ႔တို႔ကိုယ္သူတို႔ သက္သက္ညႇာညႇာပဲ ၾကည့္ထားတဲ့ပံု ရပါတယ္။

ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ အခုကာလ စစ္တပ္ေခတ္မွီေရး လုပ္ေဆာင္ေနပံုနဲ႔ တပ္ဖြဲ႔စည္းထားပံုအသစ္ ကိစၥေတြကို ဆက္လက္ တင္ျပပါမယ္။ အားလံုးၿငိမ္းခ်မ္း ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

(ယခု ေဆာင္းပါးကို လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ RFA မွ ထုတ္လႊင့္သြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ RFA ၏ မူပိုင္သာျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။)

No comments:

Recent Comments