(၅)
ေကာင္းကင္တြင္ ပ်ံသန္းသြားေသာ ဂ်က္ေလယာဥ္တစင္း၏ အသံကိုၾကားရသည္။ အၿမီးမွ ထြက္သည့္ မီးခိုးရွည္တန္းႀကီး ကလည္း တနံတလ်ား ေကာင္းကင္ကို ျဖတ္၍ ေထာင့္တန္း ခ်ဳပ္သြားသည့္ႏွယ္ ရွိသည္။
ေလယာဥ္ပ်ံႀကီး
ပ်ံသန္းသြား
ငါ့ကို တင္ေခၚသြားပါလား..
စိတ္ကူးေတြနဲ႔
ေကာင္းကင္မွာ လမ္းထင္ေအာင္ ထြန္ခ်စ္ေနေတာ့တယ္.... သည္လို ကဗ်ာေလးေတြလည္း သူႀကိဳက္ခဲ့ဖူးသည္။
“က်ေနာ္က ေတာင္အတက္မွာ အဲသည္လို ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးေတြ ပ်ံသြားတာ ျမင္ရတိုင္း ဘယ္လိုလူေတြ စီးသြားပါလိမ့္လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ သူတို႔ကေတာ့ ကမၻာကို ခဏေလးနဲ႔ ပတ္သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဟိုဘက္ျမင္ေနရ တဲ့ ေတာင္ေရာက္ဖို႔ေတာင္ အေတာ္ေလွ်ာက္ယူေနရတယ္။ ဘ၀... ဘ၀...”
ကို၀င္းႏိုင္က ေတာင္အတက္တြင္ ေတြးေတြး ဆဆ ေျပာသည္။ ဟုတ္သည္။ သူလည္း မနာလိုသလိုလို၊ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ၀မ္းနည္းသလိုလို ခံစားရဖူးသည္။ အမ်ားက ေလယာဥ္ပ်ံျဖင့္ ျဖတ္သြားခ်ိန္တြင္ ေအာက္ငံု႔ၾကည့္လွ်င္ ေတာႀကီးကိုသာ ေတြ႔လိမ့္မေပါ့။ သည္ေတာင္မ်ားေပၚတြင္ ေလွ်ာက္ေနၾကေသာ၊ ဒုကၡခံေနၾကရေသာ၊ ေနရာလြဲမွားေနေသာ သူတို႔ အေၾကာင္း မည္သူက စဥ္းစားပါလိမ့္မည္နည္း။ သူတို႔ကေတာ့ ခရီးတခုခုေရာက္ဖို႔ ေလွ်ာက္ခ်ည္း ေလွ်ာက္ေနခဲ့ရသည္။
တေတာၿပီး တေတာ၊ တေတာင္ၿပီး တေတာင္။
အခု ခရီးတြင္ အ၀တ္အစားမ်ားက ေတာပံုမက်၊ ၿမိဳ႕ပံုမက်ဆို၍ ပို၍ ဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။ ဂ်င္း ေဘာင္းဘီ မာေခါက္က ေတာင္တက္၍ မေကာင္း။ ၿမိဳ႔ျဖတ္လာစဥ္ စီးလာသည့္ ရွဴးဖိနပ္ကလည္း ေတာင္တက္၍ သိပ္ အဆင္မေျပလွ။ အေပၚ ေရာက္လွ်င္ လႊင့္ပစ္ရမည္ ထင္သည္။ သည္ၾကားထဲ ေနကပူေသာေၾကာင့္ ေက်ာႏွင့္ ေက်ာပိုး အိတ္ၾကားတြင္ ေခၽြးမ်ားႏွင့္ ရႊဲနင့္ေနသည္။ ခဏထိုင္ၾကၿပီး ေရေသာက္ၾကသည္။
“က်ေနာ္ ေရွ႔တန္းသြားတုန္းက ကိုေဌးတို႔နဲ႔ တြဲတဲ့ ကရင္တေယာက္ကေတာ့ ေျပာဖူးတယ္ဗ်။ ေတာင္တက္ရင္ အရက္မူး သမားသိုင္းနဲ႔ တက္ရတယ္ ေျပာတယ္။ အေပၚကို မၾကည့္နဲ႔။ ေရွ႕နီးနီးကိုပဲၾကည့္။ ၿပီးေတာ့ ေျခကိုလည္း လွမ္းခ်င္သလို၊ မလွမ္းခ်င္သလို လွမ္း။ ေဟာသည္လို...” ကိုထြန္းခင္က ခပ္ယိုင္ထိုးထိုးႏွင့္ ျဖည္းျဖည္းသြားေနသည့္ဟန္ကို လုပ္ျပသည္။ ရယ္ၾကရသည္။
“ဒီနည္း မေကာင္းေသးပါဘူး။” ကိုေဇာ္ထြန္းက ဆိုလာခဲ့သည္။ “ဒီလိုဗ်... ေတာင္တက္ရင္ ၀က္၀ံစိတ္သြင္းၿပီး တက္ရတယ္ ေျပာတယ္။ ၀က္၀ံဟာ အေကာင္ေတာ့ႀကီးတယ္။ သို႔ေသာ္ ေတာင္ေတာ့တက္ႏိုင္တာပဲ။ ျမန္လည္ ျမန္တယ္။ ေတာင္တက္ ရင္ ၀က္၀ံလို တက္ရမယ္ဗ်” ကိုေဇာ္ထြန္းက ထ၍ ပခံုးကို ေရွ႕သို႔ႏွိမ့္ခ်လိုက္ကာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ကားလိုက္သည္။ ေျခကို ပါ ခပ္ခြင္ခြင္လုပ္လိုက္ၿပီး ၀က္၀ံလို ခပ္ေလးေလးသြားျပသည္။ ေတာင္တန္းေပၚတြင္ ရယ္သံမ်ား ညံသြားခဲ့သည္။
..... ...... ......
သူတို႔က ၀တပ္ဖြဲ႔မ်ားဆီသို႔ စစ္ကူသေဘာလာသည္ ဆို၍ အထင္မႀကီးလိုက္ႏွင့္ ဤ (၅) ဦးသာ ရွိသည္။ ၀တပ္ဖြဲ႔မ်ား ကလည္း ၀မ္းပန္းတသာ ႀကိဳၾကသည္။ ဗမာေက်ာင္းသားမ်ားက သူတို႔ကို လာကူညီၾကသည္ဟုလည္း ၀မ္းေျမာက္ေနၾက သည္။ သူတို႔ ကေတာ့ ပုဂံေခတ္ ပဲခူးေနျပည္ေတာ္သို႔ စစ္ကူပို႔လိုက္သည့္ က်န္စစ္သား၊ ငေထြရူး၊ ငလံုးလက္ဖယ္၊ ေညာင္ ဦးဖီး အလား သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ထင္လိုက္ၾကေသးသည္။ ယခု ျပန္ေတြးလွ်င္ေတာ့ ဤလူတအုပ္ေလးျဖင့္ ၀တပ္ဖြဲ႔မ်ားကို စည္းရံုးမည္ ဆိုသည္မွာလည္း စိတ္ကူးယဥ္ရာ က်လြန္းလွပါသည္။
သူတို႔ ေရာက္ေတာ့ ေဆးရံုတြင္ အေျခခ်ၾကရသည္။ ယခင္က ၀ေဆးမွဴးမ်ားႏွင့္ တရုတ္ေဆးမွဴး (၃) ဦးရွိေသာ္လည္း ဗမာ ဆရာ၀န္မ်ား ေရာက္လာၿပီဆိုေသာအခါ သူတို႔အဖြဲ႔႔ကို အားကိုးၾကသည္။ သူတို႔က ေဆးရံုတြင္ လိုအပ္သည္မ်ား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မည္ဆိုေသာ အခါတြင္လည္း ေလွ်ာေလွ်ာလွ်ဴလွ်ဴ ခြင့္ျပဳၾကသည္။ ေဒါက္တာပါက်င္ကလည္း တိက် သည္။ ၀ါရင့္သမားေတာ္တဦး ပီသသည္။ သိပ္အားမနာတတ္ဘဲ လိုအပ္သည္ကို တိတိက်က်ေျပာသည္။ ေလသံက ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ္လည္း သူ၏ တည္ၾကည္သည့္ဟန္ေၾကာင့္ အားကိုးၾကသည္။
ေဆးရံုအေနအထားကို ေျပာလိုသည္။ ေဆးရံုဆိုေသာ္လည္း ေျမစိုက္၀ါးတဲႀကီးမွ်သာ။ အခင္းက ေျမႀကီးကို ေျပာင္ေအာင္ ရွင္းထားသည္။ လူနာကုတင္မ်ားကို ၀ါးမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ထားၿပီး၊ ႏွစ္ေယာက္ တစ္ကုတင္ပံုစံေဆာက္ထားၿပီး ၎ကုတင္ မ်ားၾကားတြင္ လူ၀င္ရန္ လမ္းကေလးသဖြယ္ ရွင္းထားသည္။ အကာက ၀ါးျဖစ္ၿပီး၊ အမိုးကေတာ့ ဖက္မိုးပင္ျဖစ္သည္။ ေဆးရံုက ေတာေက်ာ အစြယ္တခုေပၚတြင္ တည္ရွိေနၿပီး ဘယ္ဘက္ႏွင့္ ညာဘက္တြင္ ေရေခ်ာင္းကေလးက ေကြ႔ပတ္ စီးဆင္းသြားသည္။ အေ၀းကို လွမ္းၾကည့္လွ်င္ အျခားေတာင္ကုန္းမ်ားကို ျမင္ေနရသည္။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မသိ။ ၀ရြာအမ်ားက ေတာင္ေပၚတြင္သာ ေဆာက္ထားၾကသည္။ လံုျခံဳေရးအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တေၾကာင္း ျဖစ္မည္ ယူဆရ သလို၊ စစ္စခန္းတပိုင္း၊ ရြာတပိုင္း ေရာ၍ ေနထိုင္ၾကရေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ အျခားေတာင္ မ်ားကို လွမ္းၾကည့္လွ်င္ ေတာင္ထိပ္မ်ားတြင္ ေျမေျပာင္ေျပာင္ေနရာမ်ားကို ေတြ႔ေတြ႔ေနရတတ္သည္။
၀တပ္မွဴးတဦးကေတာ့ ရွင္းျပသည္။ ဟိုဟာက ခြန္ဆာတပ္ေတြ ရွိေနတဲ့ကုန္း၊ သည္ဟာက က်ေနာ္တို႔ကုန္း၊ ဟိုဟာက ခြန္ဆာကုန္း... စသျဖင့္။ သို႔ေသာ္လည္း နယ္ေျမက ျပတ္ျပတ္သားသား စည္းျခားထားပံုမရ။ သူ၀င္ ကိုယ္ထြက္၊ သူႏွင့္ ကိုယ္ႏွင့္ ဘတျပန္၊ က်ားတျပန္ ေရာေနေသာ ေဒသမ်ားလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ေနသည့္ ခြန္ဆာတပ္စခန္းမ်ားႏွင့္လည္း မေ၀းလွျခင္းပင္။ ေဒသတြင္ ေနရထိုင္ရသည္မွာ ရာသီဥတုက မဆိုးလွ။ သမမွ်တသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သူတို႔ေရာက္ခါစက ေဆာင္းအကုန္ျဖစ္၍ နည္းနည္းေအးခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္း ေႏြရာသီကာလတြင္လည္း ၇၀ံ F (ေန႔ဖက္)၊ ၅၀ံ F (ညဖက္) ခန္႔ရွိမည္။ ေရခ်ဳိးလွ်င္ေတာ့ ေတာင္ေအာက္ကို ဆင္း၍ ေခ်ာင္းကေလး တြင္ ေရခ်ဳိးၾကရသည္။ အ၀တ္ေလွ်ာ္ၾကရသည္။ ရံဖန္ရံခါ လက္နက္ႀကီးသံမ်ားကိုလည္း ၾကားေနရတတ္ သည္။
သူတို႔ ေဆးရံုေရာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ သူတို႔က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေတာ့သည္။ လူနာ အပူခ်ိန္တိုင္း၊ ေသြး တိုင္း၊ ေဆးေပးသည့္ လူနာခ်တ္မ်ား လုပ္သည္။ ေဆးစာရင္းျပဳစုသည္။ လိုအပ္သည့္ ေဆးမ်ားကို စာရင္းလုပ္သည္။ ၀တပ္ဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားက သူတို႔မွာသည့္ ေဆးမ်ားကို ၿမိဳ႕သို႔တဆင့္မွာေပး၍ လားမ်ားျဖင့္ သယ္ေပးၾကသည္။ သူတို႔ ေဆးစာအုပ္အခ်ဳိ႔လည္း ကိုးကားစရာလိုမည္ျဖစ္၍ မွာလိုက္ေသးသည္ ထင္သည္။ ရလာခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း မၾကာခင္ တြင္ ခြဲစိတ္ခန္းကို ထပ္ေဆာက္သည္။ ခြဲစိတ္ခန္းဆိုေသာ္လည္း အထင္ႀကီးစရာ မရွိပါ။ ၀ါးကာ၊ ၀ါးခင္း၊ အမိုး ဖက္မိုးသာ ျဖစ္သည္။ ေျမမွ အနည္းငယ္ျမႇင့္ထားၿပီး၊ နံေဘးတြင္ ပလပ္စတစ္စမ်ားျဖင့္ ပတ္၍ကာရံသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ နာလံထ လူနာမ်ားအတြက္ တေဆာင္၊ တီဗြီထားသည့္ လူနာေဆာင္တေဆာင္ ထပ္ေဆာက္သည္။ စုစုေပါင္း ေဆးရံုက (၃) ေဆာင္ ျဖစ္သြားၿပီး လူနာ ၈၀-၁၀၀ ခန္႔ တင္ကုႏိုင္မည့္ ေဆးရံု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထူးျခားသည္က အျခားၾကံဳခဲ့ရေသာ ေဒသမ်ား ထက္စာလွ်င္ ငွက္ဖ်ားနည္းသည္။ ဒဏ္ရာရ လူနာမ်ားသည္။ သာမန္ အျခားအဖ်ားအနာ၊ မိန္းမေရာဂါမ်ား ၾကံဳတတ္သည္။ တီဘီေရာဂါသည္လည္း မ်ားသည္။ သူတို႔အတြက္ တီဘီကုန္းဟူ၍ သီးျခားခြဲထားသည့္ လူနာေဆာင္ သက္သက္တခု ရွိသည္။ သူတို႔ သိပ္မေရာက္ျဖစ္လွ... ၀ေဆးမွဴးမ်ားကသာ တာ၀န္ယူၾကသည္။
သူတို႔ကို “ဆရာလံု” (ဆရာေလး) ဟု ေခၚၾကၿပီး ေဒါက္တာပါက်င္ကိုေတာ့ ဆရာႀကီးဟု ေခၚၾကသည္။ သူတို႔ေနရန္အတြက္ တဲတလံုးသက္သက္ရွိၿပီး ေျမစိုက္သာ ျဖစ္သည္။ ကုတင္မ်ားကလည္း ႏွစ္ေယာက္ တစ္ကုတင္ ၀ါးျဖင့္ ေဆာက္ထားသည္။ ေဆးရံုလူနာမ်ားအတြက္ ထမင္းစားေဆာင္ရွိသည္။ သူတို႔လည္း သည္မွာပင္ စားၾကသည္။ ထမင္း ခ်က္အဖိုးႀကီးက တရုတ္ လူမ်ဳိးျဖစ္ေသာ္လည္း ဗမာရည္လည္သည္။ သူတို႔ႏွင့္လည္း အေပါင္းသင့္သည္။ ေသခ်ာေတာ့ မသိ။ ဘီအိုင္ေအ ေခတ္ ကတည္းက ပါလာေသာ ရဲေဘာ္တဦးလိုလိုလည္း ေျပာၾကသည္။
သူတို႔ေနရာက (၀ေတာင္ပိုင္း) ဌာနခ်ဳပ္စခန္း ျဖစ္သည္။ ဌာနခ်ဳပ္တခုလံုးဆိုလွ်င္ လူ (၂၀၀) ခန္႔ ရွိလိမ့္မည္ ထင္သည္။ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းရွိသည္။ ကိုေအာင္ႏိုင္ဦးတို႔၊ ကို၀င္းေမာင္တို႔က ထိုေက်ာင္းတြင္ စာသင္ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္း သိပ္မေတြ႔ျဖစ္ၾက။ ဌာနမ်ားက ဟိုတကုန္း၊ သည္တကုန္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ရြာႀကီးတခုကဲ့သို႔ ရွိေနသည္။ လား တပ္ဖြဲ႔ရွိသည္။ ဆက္သြယ္ေရးတပ္ဖြဲ႔ရွိသည္။ အင္ဂ်င္နီယာတပ္ဖြဲ႔ရွိသည္။ အရာရွိအိမ္မ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္သည္လိုင္းလည္း ရွိသည္။ သူတို႔ေဆးရံုဌာန ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္လာသည့္ ရဲေဘာ္မ်ားအတြက္ ေထာင္လည္း ရွိေသးသည္။ ကုန္စံုဆိုင္ (၂) ဆိုင္ရွိသည္။ ရဲေဘာ္အခ်ဳိ႔၏ မိန္းမမ်ား ျဖစ္မည္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္မ်ားက တရုတ္လူမ်ဳိး ကျပားမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ပစၥည္းအေတာ္မ်ားမ်ား ဤဆိုင္တြင္ ၀ယ္၍ရသည္။ ဆင္ရွိ-မရွိေတာ့ ေသခ်ာ မမွတ္မိေတာ့၊ ဆင္ ၁ ေကာင္၊ ႏွစ္ေကာင္ေတာ့ ရွိသည္ သူထင္သည္။ ထို႔ျပင္ တပ္မဟာမွဴး ခ်န္ခ်င္း၏ ေနအိမ္လည္း ရွိသည္။ ထိုစဥ္က ေရွ႔ေျပး အေျခခ် လာရံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္။ စုစုေပါင္း တပ္မ်ားပါ ေပါင္းမွ ၃,၀၀၀ ခန္႔ရွိလိမ့္မည္။ တပ္မ်ားႏွင့္ သိပ္မေတြ႔ၾကရ။ ေရွ႕တန္း ကာကုန္း မ်ားတြင္သာ အေျချပဳထားၾကသည္။ (ေနာက္ပိုင္း ၁၉၉၉ မွစ၍ ၀ရြာသား ၁၂၅, ၀၀၀ ကို ေျမာက္ပိုင္းေဒသမွ ေန၍ အတင္း အက်ပ္ ေတာင္ပိုင္းသို႔ ေရႊ႔ေျပာင္းလာေစသည္ဟုလည္း သတင္းမ်ားတြင္ ၾကားၾကရသည္။)
ဧည့္သည္မ်ားေရာက္စဆိုေတာ့ ဌာနအသီးသီးမွ ထမင္းဖိတ္ေကၽြးၾကသည္။ တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုး ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြး ေမြးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၀လူမ်ဳိးေတာ့ အစားအစာ စစ္စစ္ကိုေတာ့ သူမစားခဲ့ရ။ ၀လူမ်ဳိးတို႔၏ အဓိက ဟင္းလ်ာမ်ားက ဘိန္းခင္းမ်ားတြင္ တြဲဖက္စိုက္၍ရသည့္ ေျပာင္း၊ အာလူးႏွင့္ မုန္ညင္းေျခာက္ (စြန္တန္) သာျဖစ္သည္။ ဆန္ျပဳတ္ကိုလည္း ၀ရိုးရာသဖြယ္ အေလးထားစားၾကသည္။
လားတပ္ဖြဲ႔တြင္ လား အေကာင္ ၂၀ မွ် ရွိလိမ့္မည္။ လားမ်ားကို သူက ယခုမွ ျမင္ဖူးသည္။ ထူးဆန္းေနသည္။ လား ဆိုသည္ က သူ႔ဘာသာေမြး၍ ရသည္မဟုတ္။ ျမည္းႏွင့္ ျမင္းကို စပ္၍ေဖာက္မွရသည္။ သို႔မွသာ လားျဖစ္လာသည္။ လားမ်ားက ေျခခြက္ႀကီးၿပီး ၀န္ထမ္းႏိုင္ၾကသည္။ လားမ်ားက နည္းနည္းေတာ့ထူးသည္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းမ်ားဟု ဆိုရမည္။ သူ႔ဘာသာ မသြား။ ျမင္းတေကာင္က ေရွ႕က ဦးေဆာင္ေခၚသြားရသည္။ တိုက္ပြဲျဖစ္လွ်င္ ေသနတ္သံၾကားလွ်င္ လားမ်ားက ေတာင္ ေစာင္းတြင္ ခို၍ သူ႔ဘာသာ ကပ္ေနလိုက္ၾကေတာ့သည္။ မလႈပ္ေတာ့။ ဤတခ်က္ေၾကာင့္လည္း ေရွ႕တန္း၊ ေတာင္ေပၚ တိုက္ပြဲမ်ားအတြင္း သံုးသည့္ အားေကာင္းခ်က္ျဖစ္ႏိုင္သည္။ လားမ်ားကလည္း ရဲေဘာ္မ်ားဟု ဆိုရလိမ့္မည္။ ကိုယ္ပိုင္ နံပါတ္ရွိသည္။ ရိကၡာရာရွင္ရွိသည္။ ေသလွ်င္ မစားရ။ ဤအခ်က္က (၀သပ) သူပုန္တပ္မွာပင္ ဥပေဒကဲ့သို႔ ျပဌာန္းထားသည္။
အင္ဂ်င္နီယာတပ္ဆို၍ အထင္ေတာ့ မႀကီးလိုက္ပါႏွင့္။ မိုင္းမ်ားထုတ္သည္။ ေသနတ္ျပင္သည္။ မေပါက္သည့္ က်ည္သီး မ်ား ျပင္သည္။ လက္လုပ္ လက္ပစ္ဗံုးမ်ားလည္း ထြင္သည္။ သူတို႔ မာနာပေလာေဒသတြင္ “မဖြားရွင္” ဟု ေခၚၾကသည့္ စနက္ တန္ မီးရႈိ႕ပစ္ရသည့္ လက္ပစ္ဗံုးမ်ားလည္း ထုတ္ေသးသည္။ ဗံုးက လြယ္လြယ္သာ။ သံပိုက္ကို ယမ္းျဖည့္ထားၿပီး စနက္တံ တပ္ထားသည္။ မီးရႈိ႕ပစ္ရေသာေၾကာင့္လည္း အႏၱရာယ္ႀကီးသည္။ ဤဗံုးက ေဆးလိပ္အႀကီးပံုသဏၭာန္ႏွင့္ တူ ေသာေၾကာင့္ မဖြားရွင္ဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။
သူ သတိထားမိသည္ကေတာ့ တရုတ္ဘာသာစကားက ရံုးသံုးဘာသာစကား ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ၀လူမ်ဳိးမ်ားတြင္ စာထြင္ထား ၿပီဟု ဆိုေသာ္လည္း က်ယ္ျပန္႔ပံုမရေသး။ ဗမာစကားလည္း ေျပာမတတ္ၾက။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က စကားျပန္ျဖင့္ လူနာမ်ား ကို ကိုင္တြယ္ ဆက္ဆံၾကရသည္။ ကိုေဇာ္ထြန္းကေတာ့ ၀စကားသင္ေန၍ နည္းနည္း ဆက္ဆံေျပာဆို၍ ရသည္။ စာသင္ ေက်ာင္းဘက္ေတာ့ သူတို႔ မေရာက္ျဖစ္ၾက။
ေနာက္ပိုင္း ကိုေအာင္ႏိုင္ဦးႏွင့္ ျပန္ေတြ႔ေတာ့ သူစာသင္ရသည့္ ေက်ာင္းကိစၥ ေမးျဖစ္ၾကသည္။ ၀ေဒသ အေတြ႔အၾကံဳကို သူ ျပန္ဖလွယ္ ျဖစ္ၾကသည္။
“ေအးဗ်... က်ေနာ္တို႔က အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးမယ္ဆိုၿပီးသြားတာ အလုပ္မျဖစ္လွပါဘူး...”
“ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ေတာ့ သူတို႔ (၀သပ) ေဒသဆိုင္ရာ ေကာ္မတီေတြ အစည္းအေ၀းလုပ္ေနၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေတြ ေရာက္ၿပီ ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ တပ္မွဴးေတြကိုလည္း တေယာက္ခ်င္း မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ သူက ယူနန္ တကၠသိုလ္က ၿပီးလာတာ။ ဒီဗိုလ္ႀကီးကေတာ့ တရုတ္ျပည္ ဘယ္ေက်ာင္းက ၿပီးလာ တာဆိုၿပီး၊ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ ဗမာလိုေတာ့ မေျပာတတ္ၾကဘူး။ က်ေနာ္တို႔အေပၚ လိုလိုလားလားေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ အေၾကာင္းအေပါင္းသင့္ တာကေတာ့ တိုင္းရင္းသား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသိပၸံတက္ၿပီး ေတာခိုလာတဲ့ အိုက္ေသာင္းနဲ႔ တျခား တေယာက္ ရွိေသးတယ္...သူတို႔က ဗမာရည္ေတာ္ေတာ္လည္ေတာ့ သူတို႔နဲ႔ေတာ့ ပြဲပဲ...” ေနာက္ပိုင္း သူတို႔ႏွင့္လည္း ကိုအိုက္ေသာင္းက အဖြဲ႔က်သည္။ ကိုအိုက္ေသာင္း၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားကလည္း ေတာ္ေတာ္စိတ္၀င္စားစရာ ရွိသည္။
“ေနပါဦး.... ခင္ဗ်ားစာသင္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ..” သူေမးျဖစ္သည္။
“ ၈၀ ေလာက္ေတာ့ ရွိမယ္ဗ်။ ၀၊ လားဟူ၊ တရုတ္၊ ရွမ္းကေလးေတြမ်ားတယ္။ အမ်ားစုက မိဘမဲ့ေတြ။ သူတို႔ကို တရုတ္ ဘာသာျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းရင္းသား ဘာသာတခုျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔က မတတ္ဘဲနဲ႔ ဘယ္ႏွယ္စာသင္လို႔ ရပါ့မလဲ။ သည္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာသင္ေပးတာကလည္း သိပ္အလုပ္ မျဖစ္လွပါဘူး။” သူက ဆိုသည္။
“ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ညညဆို အိပ္ေနတယ္။ မသိၾကဘူး။ တကယ္က ကေလးေတြကို တပ္ပံုဖြဲ႔ထားတာ၊ တပ္စုမွဴး၊ တပ္ခြဲမွဴးေတြ ရွိတယ္။ ညဆိုရင္ တကယ္ေသနတ္ကိုင္ၿပီး ကင္းေစာင့္ၾကရတယ္။ တညေတာ့ က်ေနာ္ေသးေပါက္ခ်င္လို႔ ႏိုးလာတယ္။ အဲသည္ေတာ့ ကင္းေစာင့္ေနတဲ့ ကေလးတေယာက္ေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ့ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ တို႔က ဘယ္သိပါ့မလဲ။ အိပ္လိုက္တာမွသိုးလို႔...” ကိုေအာင္ႏိုင္ဦးက ျပန္ေျပာျပသည္။ ထိုေက်ာင္းဘက္သို႔ တခါတရံ ျဖတ္ ေလွ်ာက္တတ္ေသာ္လည္း သူတို႔ႏွင့္ ကေလးမ်ား ထိစပ္မႈ ဤမွ်မရွိၾကပါ။ ေသခ်ာသည္မွာ ဤကေလးမ်ားလည္း အရြယ္ရ လာလွ်င္ ၀တပ္ဖြဲ႔ထဲ စစ္သားမ်ား ျဖစ္သြားၾကမည္ပင္။
ထို႔အျပင္ သူတို႔ဌာနခ်ဳပ္ ေတာင္ကုန္းတေနရာတြင္ ဤဌာနခ်ဳပ္ကို ဦးစီးရေသာ (၀သပ) တပ္မွဴး ခ်န္ခ်င္း၏ အိမ္လည္း ရွိေနေသးသည္။ သူက (၀သပ) တဖြဲ႔လံုး၏ အျမဲတမ္း ဗဟိုေကာ္မတီလည္း ျဖစ္သည္။ သူက ၀-တရုတ္လူမ်ဳိး (၀ အိုက္ဆိြဳင္) ဟု ဆိုေသာ္လည္း တရုတ္လူမ်ဳိးသာ ျဖစ္ဖို႔မ်ားသည္။ သူတို႔က ခ်န္ခ်င္းႏွင့္လည္း သိပ္မေတြ႔ၾကရ။ “ေ၀” ညီ အကိုမ်ားထဲမွ တေယာက္ျဖစ္သည္ဟုသာ သိထားသည္။ အႀကီး-အလတ္-အငယ္ မည္သူမွန္းမသိ။ ထင္ထားသည္ ကလည္း ယခင္ တရုတ္ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ တပ္မ်ားက (ဗကပ) ကို စစ္ကူေပးစဥ္ က်န္ခဲ့သည့္ တရုတ္တပ္မွဴး တေယာက္ သာ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆထားခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း ျပန္ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ သူတို႔သိထားသည္မ်ား မွားေနခဲ့သည္။ ၎တပ္မွဴးက ယခုနာမည္ႀကီး မူးယစ္ရာဇာ ဆုေငြထုတ္ခံထားရသူ ေ၀ဆူကန္း (Wei Xue-Gang) ျဖစ္ေန သည္ကို ေနာက္မွ သိရသည္။
ေယာဟန္ေအာင္
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ ေမွ်ာ္ ...
No comments:
Post a Comment