ေမာင္သစ္ဦး
ဇြန္ ၁၃၊ ၂၀၀၇
(က)
က်ေနာ္
သူ႔ကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိတယ္။
သူ႔ကဗ်ာကို ဖတ္တဲ့အခါ တကယ့္ကို သူ႔ကို ကိုယ္ခ်င္္းစာမိတယ္။
တကယ္ေတာ့
သူ႔ကဗ်ာကို စဖတ္မိတဲ ့အခ်ိန္အထိ
ျပီးေတာ့
ေနာက္ထပ္သံုးေလးေခါက္
သူ႔ကဗ်ာကို ဖတ္မိတဲ့အခ်ိန္အထိ
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကိုယ္ခ်င္းစာေနမိတာ
သတိမထားမိဘူး။
အခု
သူ႔ကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီး
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကိုယ္ခ်င္းစာတဲ့စိတ္နဲ႔
ဒီစာကို ေရးတာ။
(ခ)
၁၀.၃.၂၀၀၇.ေနစြဲနဲ႔၊ ေခတ္ၿပိဳင္၀က္ဘ္ဆိုဒ္မဂၢဇင္းမွာ ေယာဟန္ေအာင္ ရဲ ့“ ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္ စြန္႔သြားတာ ၾကာခဲ့ ၿပီးေပါ့” ကဗ်ာကိုဖတ္ရတယ္။ ကဗ်ာထဲမွာ ကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံထားတဲ့အတိုင္း အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ တကယ္ကို “ေရာသမေမႊ” ပါပဲ။ ဟိုအေၾကာင္းေျပာလိုက္၊ ဒီအေၾကာင္းေျပာလိုက္။ အဲသလို အေထြေထြေရာေမႊထားတာ ကိုယ္ႏႈိက္က ကဗ်ာတပုဒ္ရဲ႔ ဗဟိုခ်က္မဲ့မႈကို ပံုေဖာ္ခ်င္တဲ့သေဘာမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္ မ်ဥ္းေျဖာင့္သေဘာေျပာတာကို ေရွာင္ခ်င္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဗဟုသုတ၊ ဗဟုစာဂ၊ ဗဟုသမဂၢျဖစ္ေအာင္ေျပာဖို ့ ႀကိဳးစားတာလား။
တပိုဒ္ခ်င္းကို တပုဒ္ထဲမွာ ႀကိဳးတေခ်ာင္းျဖစ္ေအာင္က်စ္ၿပီး၊ အဲဒီ ႀကိဳးကိုပဲ “ေခတ္တေခတ္“ ရဲ႕႔“တရားလိုျပသက္ေသခံ ပစၥည္း” ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားတာမ်ားလား။ ဒါဟာ “ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီေပါ့” ကဗ်ာကို က်ေနာ္ “ဖ်င္” ၾကည့္မိရာက က်ေနာ့္အယူအဆနဲ႔က်ေနာ္ ဆြဲခ်က္ခ်ၾကည့္လိုက္တာပါ။
ဒီေနရာမွာ ဒီကဗ်ာအေၾကာင္းဆက္ၿပီးမေျပာခင္ (အေထာက္အကူျဖစ္မယ္လို ့ယူဆတဲ့ အတြက္) သူ႔ကဗ်ာေတြနဲ႔ က်ေနာ္၊ စတင္ထိေတြ႔ခြင့္ရခဲ့တဲ့ “အစ” ကိုျပန္ေကာက္ၾကည့္ခ်င္တယ္။
၁၉၉၃-ခုႏွစ္ထဲမွာ “ေယာဟန္ေအာင္”ရဲ ့ကဗ်ာေတြကို က်ေနာ္စတင္ၿပီး ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီတုန္းက သူ႔“သီး”ေနတဲ့ အသီး ေတြက တကယ့္ကို “ခ်ဳိျပင္း”ေတြပါပဲ။ ဥပမာ……..“အလြမ္း”ဆိုတဲ့ကဗ်ာ။ ကိုယ့္ဘ၀ကလည္း ခ်ဳိျပင္းသီးေတြ သီးခ်ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ သူနဲ ့ က်ေနာ္ မယ္လိုဒီညိႇလို ့ရခဲ့တာေပါ့။
က်ေနာ္က “ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လမ္း” ကေလးထဲမွာ ေနခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္၊ သူက “ေသေလာထစခန္း”မွာေနခဲ့ပါတယ္္။ က်ေနာ္ ေမွ်ာခ်လိုက္လို ့ ေသာင္းရင္းျမစ္ထဲ ေမ်ာသြားတဲ့ “သက္ျပင္း”ေတြဟာ၊ သံလြင္ျမစ္ ထဲေမ်ာပါလာတဲ့ “ေယာဟန္ ေအာင္” ရဲ႔ “သက္ျပင္း” ေတြ နဲ ့ျမစ္ဆံုမွာ ဆံုခဲ့ၾကဖူးတာပဲ။ ဒီတုန္းက ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ၾက မွေရးတဲ့ သူ႔ကဗ်ာတပုဒ္ထဲက အတိုင္း သူက တကယ့္ကို ဟုန္းဟုန္းေလာင္ေနတဲ့သူ။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ရဲ ့ “ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို ့ ရတယ္” ဆိုတဲ့ “ပန္းခ်ီကား” ဟာ၊ “ေဆးစပ္မွား” ေနတယ္ဆိုၿပီးေတာင္မွ စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ခဲ့သူ။
ဒိေနာက္ပိုင္း (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ကာလမွာ သူ႔ကဗ်ာေတြကို က်ေနာ္မဖတ္ခဲ့ရပါဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ကဗ်ာေတြကို ဘယ္စာ မ်က္ႏွာေပၚကိုမွ သူကိုယ္တိုင္ မတင္ဘဲထားခဲ့တာလားဆိုတာ က်ေနာ္မသဲကြဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ကာမွ ဥေရာပမဲဇာမွာ ေသာင္တင္ရင္း ေရးလိုက္တဲ့ သူ႔ရဲ ့ကဗ်ာတပုဒ္ထဲမွာေတာ့ တုန္တုန္ခိုက္ခိုက္ျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ ့ ပုဂၢလေရာမႏိၱက ကိုေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာထဲမွာ “မီလန္ခိုလီ“ ဆန္တဲ့စကားလံုးေတြကို က်ေနာ္ေတြ ့ရပါတယ္္။ တခါ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ထဲမွာ သူ႔ကဗ်ာတပုဒ္ကို က်ေနာ္ ဖတ္ရျပန္တယ္။ ကဗ်ာရဲ ့အမည္က “အၾကမ္းဖက္သမား”။ ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၀၇ ေမ ၁၀ မွာ သူ႔ရဲ ့“ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္ ့သြားတာ ၾကာခဲ့ၿပီေပါ့” ကဗ်ာကို ေခတ္္ၿပိဳင္၀က္ဘ္ဆိုဒ္ မဂၢဇင္းမွာ က်ေနာ္ဖတ္ရပါတယ္။
(ဂ)
“ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီေပါ့”ကဗ်ာမွာ ကဗ်ာပိုဒ္ (၆) ခု ရိွပါတယ္္။ ကဗ်ာပိုဒ္တပိုဒ္ခ်င္းဆီကို “ ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့” ဆိုတဲ့“ပါဒ” နဲ႔ခ်ည္းပဲ ထပ္ကာထပ္ကာအစျပဳၿပီး ေရးပါတယ္။ သီခ်င္းတပုဒ္္ ရဲ ့ Choures သေဘာေပါ့။
ဒါကေတာ့ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္တ၀ိုက္ကတည္းက ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ ့တခါတရံအသံုး ျပဳေလ့ရိွတဲ့ အတတ္ပညာ တခုပါပဲ။ ၫႊန္ခ်င္ၫႊန္္းခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာအေပၚ ကဗ်ာဖတ္သူေတြပိုၿပီး အာရံုကိုင္းၫႊတ္ႏိုင္ဖို ့ႀကိဳးစားတဲ့သေဘာ ပါပဲ။
ဒီကဗ်ာရဲ ့အထူးျခားဆံုး “အတတ္ပညာ” ကိစၥကေတာ့၊ ပံုမွန္ကာရန္ယူတဲ့စနစ္၊ စာစကားစနစ္နဲ႔ စကားလံုးအေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္စနစ္ဆိုတဲ့ အေဟာင္း (၃) ရပ္ကို ေဖါင္ဖ်က္ထားတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ အာရံုခံစားမွဳကလည္း ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့ ဒီကဗ်ာကို ဆရာ“ေမာင္သာႏိုး”ဆီ ပို႔လိုက္ရင္ အမူးအေမာ္ေျပေစမွာကေတာ့ ေသခ်ာတာေပါ့။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္ကစလို ့
ေတာမီးေတြေလာင္၊ ေတာင္ယာေတြအဖ်က္ခံရတယ္။
မိုးေခါင္ေရရွားတယ္။
ဂရုတစိုက္ထားတဲ့ စပါးပင္ေတြပိုးက်တယ္။
ေရႀကီးတယ္၊ မုန္တိုင္းက်တယ္။
အေလ့က်ေပါက္တဲ့ ၾကက္ဆူပင္ေတြစိုက္ရတယ္။
လူလူခ်င္းသတ္ၾက၊ ကြ်န္ျပဳၾက၊ လူက လူကိုေရာင္းစားၾက။
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး
ဖ်ားနာ၊ ေရာဂါနဲ ့ ကာလနာတိုက္တယ္။
ေသတာလည္း မနည္းဘူး။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
အဲဒီေနရာကစလို ့
စစ္ေတြတိုက္ၾကတယ္။
က်ဳိင္းေကာင္အုပ္က်တယ္။ ၾကြက္က်တယ္။
ျခစားတယ္။ လာဘ္စားတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ေငြေတာင္းတယ္။
ေစ်းေတြတိုးၿပီးေရာင္းတယ္။ လူေကာင္းေတြ ရွားလာတယ္။
တေယာက္ တေယာက္ကို ရန္လိုမ်က္လံုးနဲ ့ၾကည့္တယ္။
တခ်ဳိ ့က ကိုယ့္အမ်ဳိးေတြအတြက္ပဲၾကည့္ၿပီး
အခ်ဳိ ့က ကိုယ့္အမ်ဳိးကိုေတာင္ မၾကည့္ႏိုင္၊
ကိုယ့္အသိဥာဏ္ကို ကိုယ္သစၥာေဖာက္တယ္။
ရိုက္ေနတဲ့လူကို ဒူးေထာက္ လွ်ာနဲ ့လ်က္တယ္။
ဒီကဗ်ာႏွစ္ပိုဒ္မွာ လူေတြရဲ ့အက်င့္သီလအေျခအေနနဲ႔ လူေတြေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ အနိဌာရံုကို ေရးတာပါပဲ။ ႏွစ္ပိုဒ္တပိုဒ္သေဘာပါပဲ။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
သူက ဘယ္သူပိုင္တယ္ မသတ္မွတ္သြားေတာ့ ခက္ေနတယ္။
ျမစ္ေတြနဲ ့ သစ္ေတာေတြေရာင္းစားတယ္။
ေရနံေတြ၊ ဂက္စ္ေတြ နက္နက္တူးတယ္။
ေသနတ္ကိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးေျပာတယ္။
ပိုက္ဆံကိုင္ၿပီး လူထုတရားေဟာတယ္။
ဘာသာေရးစြဲၿပီး အၾကမ္းဖက္တယ္။
အရွက္နည္းလာတယ္။
လူလိမ္ေတြေပါလာတယ္။
သမားရိုးက် ဗိုလ္က်မွဳေတြျဖစ္လာတယ္။
ဒီကဗ်ာပိုဒ္မွာၾကေတာ့ လူေတြရဲ ့အက်င့္သီလအေျခအေနကိုပဲ မဲတင္းၿပီးေရးတာျဖစ္ေပမယ့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ကိစၥ ပါလာတာကိုလည္းေတြ ့ရ။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
ခ်ဲထိုးတာရယ္ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းတာကိုက
သမာအာဇီ၀၊ အေလ့အထျဖစ္လာတယ္။
ေဗဒင္ဆရာနဲ ့ ေပ်ာက္ေစေမွာ္ေတြ ေပါလာတယ္။
အေမေတြက အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ေမြးတယ္။
ဗံုးေတြ ခဏခဏကြဲတယ္။
အေရးေပၚဥၾသေတြ ခဏခဏၾကားရတယ္။
ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ကူးတယ္။
ဂလိုဘယ္၀မ္းမင္း ျဖစ္တယ္။
ဒီကဗ်ာပိုဒ္မွာၾကေတာ့ လူေတြရဲ ့အက်င့္သီလအေျခအေနအျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိစၥအတိအလင္း ပါလာခဲ့ၿပီ။ ဒါလည္း လူေတြ ရဲ ့အက်င့္သီလအက်ဳိးဆက္သေဘာေရးတာ။ (ဂလိုဘယ္.၀မ္းမင္း….ဆိုတာ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးလို ့ ကမာၻႀကီးပူေႏြး လာ တာသက္သက္ကိုပဲ ရည္ၫႊန္းၿပီးေရးလိုက္တာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါေလစ…။) ၿပီးေတာ့ “အေမေတြက အၾကမ္းဖက္သမားေတြကိုေမြးတယ္” တဲ့။ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ထဲတုန္းကေရးတဲ့ “အၾကမ္းဖက္သမား“ကဗ်ာရဲ ့“လိွဳင္း“တလံုးက က်ေနာ့္ရင္ထဲ ေထာင့္ ျဖတ္၀င္တိုးလိုက္ပါတယ္။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
ၿပီးေတာ့မွ သူတို ့ျပန္ေရာက္လာတယ္။
လက္ကိုင္ကြန္ပ်ဴတာပါတယ္။
ငွက္ဖ်ားကာကြယ္ေဆးနဲ ့
လက္သန္ ့စင္တဲ့ ဟန္းဒ္ ဆန္နီတိုက္ဇာ--နဲ ့
ဘုရားသခင္ကိုယ္စား ျပန္ေရာက္လာတယ္။
(ၿဂိဳဟ္တုဖုန္းနဲ ့ ဖိုး၀ွီးကားပါလာတယ္။)
အျပာေရာင္အလံေထာင္လာတယ္။
ဒီကဗ်ာပိုဒ္မွာ က်ဳိင္းေကာင္အုပ္ေတြက်တဲ့ေနရာ၊ ယင္ေကာင္ေတြရိွတဲ့ေနရာ၊ ကပ္ဆိုက္တဲ့ေနရာေတြဆီ ေရာက္လာၾက သူေတြကို ဖြဲ ့တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ လက္ကိုင္ကြန္ပ်ဴတာ၊ ၿဂိဳဟ္တုဖုန္း၊ ဖိုး၀ွီးကားေတြကိုေက်ာ္ၿပီး ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရ တာေပါ့။
ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ေပါ့။
ကပ္ေတြ၊ စစ္ပြဲေတြနဲ ့၊ ဒုကၡသည္စခန္းေတြၾကားမွာ
ဒီကဗ်ာဟာလည္း
ကေမာက္ကမ ေရွ ့ေနာက္မညီ
ေရာသမေမႊ ျဖစ္ေနၿပီ။
ဒါလည္း ဘာဆန္းသလဲ။
ဘုရားသခင္က
သူ႔ကဗ်ာ ၀ိဥာဥ္ကိုပါ ႏုတ္သြားတာကိုး။
ကဗ်ာပိုဒ္ (၆) ပိုဒ္။ ကဗ်ာဆရာဟာ သူေျပာျပခ်င္တဲ့ သူ႔ေစတနာကို အခုလို တပိုဒ္ၿပီးတပိုဒ္ ထပ္ကာထပ္ကာ ေျပာျခင္း အားျဖင့္ သူ႔ ေစတနာကို ပိုၿပီးေလးနက္သထက္ ေလးနက္ေစခဲ့တယ္။သံတေခ်ာင္းကို တူနဲ ့ထပ္ကာထပ္ကာ ထုရိုက္သလို ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕့ရင္ထဲ စူး၀င္သြားေစတယ္။ သူျမင္ တာကို First person အေနနဲ ့အကုန္ေျပာတဲ့သေဘာ။ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ အျပည့္ရသြားတယ္။
ဒီကဗ်ာထဲက သူ႔အျမင္၊ သူ႔“အတၱ”ဟာ က်ေနာ့္ “အတၱ” နဲ ့“ထမ္းပိုးထမ္း” ျဖစ္တယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ ့“အတၱ”နဲ႔ လည္း “ထမ္းပိုးထမ္း” ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို ့တေတြ သူနဲ ့အတူ ၿခံစည္းရိုးၾကက္ဆူပင္ စိုက္ရတယ္။ လူက လူကိုေရာင္း စားတဲ့ သတင္းကို နားေထာင္တယ္။ အဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရတဲ့ ေတာင္ယာထဲက ေၫႇာ္နံ ့ကို ရွဴမိတယ္။ ျခစားဖူးတယ္။ လာဘ္ေကြ်းဖူးတယ္။
လၻက္ရည္ဆိုင္ထဲမွာ ဟိုဘက္စားပြဲမွာထိုင္ေနတဲ့လူတေယာက္နဲ႔ ရန္လိုတဲ့အၾကည့္ၾကည့္ဖူးတယ္။ ကိုယ့္အသိဥာဏ္ကို သစၥာေဖါက္ဖို ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားရတာပဲ။ ရိုက္ေနတဲ့လူရဲ ့ ေျခသလံုးဆီက “အိုင္အိုဒင္းဓာတ္” ကို လွ်ာေပၚမွာခံစား ဖူးတယ္။ အေမေတြက အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ေမြးထုတ္တာ အားေပးဖူးတယ္။ “ဂလိုဘယ္၀မ္းမင္း” ကိုဖတ္ၿပီး ေၾကာစိမ့္ဖူးတယ္။ အျပာေရာင္အလံေထာင္ထားတဲ့ ကားေနာက္က ဖံုလံုးထဲမွာ တရြတ္ဆြဲငိုေကြ်းရင္း လိုက္ခဲ့ဖူးတယ္။
ဒါေတြကိုေတြး၊ ဒါေတြကို ခ်ိတ္ဆက္၊ ဒါေတြကိုျပန္လည္ေနရာခ်ထား၊ ဒါေတြကို ေနာက္တလွမ္းခြာၿပီး ၾကည့္ေတာ့
ကိုယ့္ဘ၀နဲ႔ကိုယ္နဲ ့က ရွင္းသလိုလို ေထြးသလိုလို။ ကိုယ့္ဘ၀နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔က က်ဥ္းသလိုလို ေခ်ာင္သလိုလို။ ဒီေနရာမွာ ေလးေထာင့္၊ ဟိုေနရာ မွာ အ၀ိုင္း။ ကိုယ့္အေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ ပိရမစ္။ ေဘးကိုၾကည့္ေတာ့ “ေဟာ္ရစ္ဇြန္တယ္” ျဖစ္။ ဒီလိုခံစားရလို ့ အျမင္အာရံုကို “ဖိုးကပ္စ္” ျပတ္ေအာင္ျဖတ္ေတာ့ က်ေနာ္က “သူ”ျဖစ္။ သူက က်ေနာ္ျဖစ္။ “ဖိုးကပ္စ္”က ျပတ္ေအာင္ကိုျဖတ္လို ့မရႏိုင္ခဲ့ဘူး။
ဒီကဗ်ာမွာ ကဗ်ာဆရာဟာ တျခားလူေတြအေၾကာင္းေျပာေနတာလား။ သူ႔အေၾကာင္းသူေျပာေနတာလား။ ဒီအထဲမွာ က်ေနာ့္အျဖစ္ က်ေနာ့္အေၾကာင္းေတြလည္းပါေနတယ္။ဒါဆိုရင္ သူနဲ ့က်ေနာ္က လူႏွစ္ေယာက္လား။ တေယာက္တည္း လား။ တစိတ္ႏွစ္ကိုယ္လား။ သူကတျခားလူနဲ ့တူၿပီး က်ေနာ္က သူနဲ ့တူေနတာလား။ ကဗ်ာဖတ္ရင္းက သူနဲ ့က်ေနာ္ ပူးတံုခြာတံု။ ေႏြးတံု ေအးတံု။ ဘာတခုမွ အေသစြဲလို ့မရ။သူ႔ကဗ်ာကိုဖတ္ရင္း က်ေနာ္ဟာ တခါတရံမွာ “ကတၱား” ျဖစ္လိုက္၊ “ကံ”ျဖစ္လိုက္ …။ ဒါလည္း မသဲကြဲခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ “ကတၱား”ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္….။
(ဃ)
“သူ” လို ့ထင္ရတဲ့ “က်ေနာ့္”ကို
သူ႔ကဗ်ာထဲမွာ က်ေနာ္ေတြ ့ေနရတယ္။
သူဟာ
ေျမကြက္လပ္တခုေပၚမွာ ရပ္ေနတယ္။
သူက အဲဒီေျမကြက္လပ္ကို လက္ညိွဳးထိုးၿပီး
“ဒီေနရာကို ဘုရားသခင္စြန္႔သြားတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီေပါ့” လို ့ေၾကေၾကကြဲကြဲ ေအာ္လိုက္တယ္။
သူ႔ရဲ ့“ေအာ္သံ”က “အက္ဗတ္မြန္ ့ခ္”ရဲ ့“ေအာ္သံ”နဲ ့မ်ဳိးစိပ္ခ်င္းတူတယ္။
ဒီအသံကို က်ေနာ္ၾကားေတာ့
“ဂ်က္ဟစ္ကင္း” ရဲ ့၀တၳဳေခါင္းစဥ္တခု
“ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတဲ့ ပိတ္ဆံုးလူ”ဆိုတာကို သြားၿပီးသတိရတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ
ျဖတ္ခနဲသတိတခ်က္ လင္းလက္တဲ့အခိုက္
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည့္မိတယ္..။
ေျမကြက္လပ္ေပၚမွာ လူတေယာက္။
အဲဒီလူဟာျဖင့္ “ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတဲ့ ပိတ္ဆံုးလူ တေယာက္”
ေျမကြက္လပ္ေပၚမွာ ရပ္ေနေလရဲ ့။ ။
ေအာက္ေျခမွတ္စုမ်ား -
“မီလန္ခိုလီ” - မူရင္း အဓိပၸာယ္မွာ အလြန္စိတ္အားငယ္ေသာ ၊
ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္သုံး ေ၀ါဟာရ အေနႏွင့္မူ - မိမိ ယုံၾကည္သည့္ ေခတ္တခု၊ စနစ္တခု မိမိေရွ႕ေမွာက္မွာတင္ ၿပိဳက်
ပ်က္စီးသြားသည့္အခါ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္အားငယ္၍ ေယာင္ေယာင္ အ အ ျဖစ္ေနေသာ။
“ဂ်က္ဟစ္ကင္း” - ၿဗိတိသွ် စာေရး ဆရာ။
“အက္ဗတ္မြန္႔ခ္” - ကမၻာေက်ာ္ ေနာ္ေ၀း လူမ်ိဳး ပန္းခ်ီဆရာ။
ဒီေဆာင္းပါးကို ဧရာ၀တီမဂၢဇင္း (ျမန္မာစာမ်က္ႏွ)ာမွာလည္း ဖတ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment