လူငယ္တေယာက္ရဲ႔ ဘဝခ်ည္ေထြး (၂)
က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လူမႈေရး ေဆးပညာ ကြင္းဆင္းေလ့လာၾကရတဲ့
ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႔ရဲ႔ မတ္လက ပူလွတယ္။ က်ေနာ္တို႔က 'အညာ' လို႔ ထင္ေပမယ့္ ေဒသခံေတြကေတာ့
ဒီေဒသကို ေျမလတ္ပိုင္းလို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ ေရနံေခ်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္
ရွိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ရွိေနတယ္။ စာေတြ႔ေတြပါ။ ေမာင္သိန္းဆိုင္ေရး တဲ့ "ေရနံ့သာ ခင္ခင္ႀကီး"
ဝတၳဳရွည္ႀကီးပဲ။ အရင္ကာလ ေရနံ ေခ်ာင္းေဒသက တြင္းစားသူေဌးေတြ၊ ေရနံတြင္းတူး လုပ္သားေတြနဲ႔
ေရနံေခ်ာင္းေဒသအေၾကာင္းကို ဝတၳဳဖြဲ႔ထားတယ္။ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႔ တည္ေနပံုက လြမ္းေမာစရာ၊
ေျခာက္သေယာင္းေနတဲ့ ေတာင္ပူစာေတြ ရွိတယ္။ သစ္ပင္ကလည္း ရွိလွ က်ဳိးတိုးက်ဲတဲ။ အဲဒီမွာမွ
နာရီလက္တံေတြလို တခ်က္ခ်က္ လႈပ္ေနတဲ့၊ စည္းဝါးက် သူ႔ဘာသာေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ ေရနံတူး စင္ေတြကို
ဟိုနားသည္နား ေတြ႔ရတယ္။ ဒီေဒသဟာ ေရနံထြက္လို႔ အရင္တခ်ိန္တည္းက ဘီအိုစီ (British
Oil Corporation) လို ေရနံ ကုမၸဏီႀကီးေတြ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ အေျခစိုက္ အျမတ္ထုတ္ခဲ့တဲ့
ေဒသ။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္လို႔ အဂၤလိပ္ေတြအဆုပ္မွာ ေရနံတြင္း ေတြကို ပိတ္ဆို႔ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကတယ္။
မစားရတဲ့အမဲ သဲနဲ႔ပက္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သမိုင္းမ်ဳိးလည္း က်ေနာ္တို႔ သင္ခဲ့ရဖူးတယ္။ ေရနံေျမ
သခင္ဖိုးလွႀကီးတို႔လို မဝေရစာစားၿပီး၊ ေရနံတြင္းမွာ အလုပ္လုပ္ ေနၾကရတဲ့၊ ေနာက္ဆံုး
"ေဖာင္စီးရင္း ေရငတ္" မခံမရပ္ႏိုင္လို႔ ထႂကြပုန္ကန္ၾကတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြရဲ႔
သမိုင္းလည္း က်ေနာ္တို႔ သမိုင္းမွာ သင္ခဲ့ၾကရဖူးတယ္။ ေနာက္တခု က်ေနာ္စာအုပ္ေတြထဲက မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေနတာက
စာေရးဆရာမ ဂ်ဴးရဲ႔ ဝတၳဳေတြထဲက ေရနံေခ်ာင္းပဲ။ ဆရာမက ေရနံေခ်ာင္းသူ။ သူႀကီးျပင္းရာ အရပ္ကို
တနည္းတဖံု စာအုပ္ေတြထဲ ထည့္ေရးဖြဲ႔တယ္။ အဲသည္ ဝတၳဳတို၊ စာအုပ္ေတြထဲက ေရနံေခ်ာင္းကို
က်ေနာ္ျမင္ခ်င္ေနမိတယ္။ "အေဝးၾကည့္မွန္ ေျပာင္း" ဝတၳဳတိုထဲကလို တဖက္ ေတာင္ကုန္းကို
လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ သူ႔ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္အမ်ဳိးသမီးကေတာ့ အေဝးၾကည့္ မွန္ေျပာင္းတလက္နဲ႔
ေရနံေခ်ာင္း တဖက္က ေတာင္ကုန္းေတြကို လွမ္းေမွ်ာ္ေငးေမာေနမလားပဲ။
ေရနံေခ်ာင္း တကယ္ေရာက္ေတာ့ ပူတယ္။ ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလထုကစလို႔ ပူေလာင္ေနတယ္။
ရြက္ေႂကြေတြ က ေျခာက္သေယာင္းလို႔၊ အပင္ေပၚမွာ မက်န္ေလာက္ေအာင္ ေႂကြက်ကုန္ၾကၿပီ။ ေပါက္ပင္၊
လဲပင္ေတြက ပန္းနီနီေတြ မီးေတာက္သလို ဖူးပြင့္ေနၾကတာကိုပဲ ေႏြအလွလို႔ မွတ္ယူရေတာ့မယ္။
ေခၽြးေစးေတြထြက္တယ္။ အက်ၤ ီနဲ႔ကိုယ္မကပ္ခ်င္ ေလာက္ေအာင္ ပူသေယာင္းေပမယ့္၊ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းၾကားထဲမွာ
ကပ္ညိလာတဲ့ ဖုန္ေတြကို ေခၽြးေတြေရာၿပီး ျပန္ျပန္ သုပ္ေနရတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔
တည္းခိုရာ အေဆာင္တခုေနာက္က သစ္ေျခာက္ပင္ႀကီးကို အခုတိုင္ ျပန္ အမွတ္ရေနေသးတယ္။ ေဆးရံုေနာက္ေက်ာက
တက္သြားရင္ ေတာင္ကုန္းေလးတခုနဲ႔ အေပၚမွာ ေစတီတဆူရွိတယ္။ နည္းနည္း တက္လိုက္ရင္ အင္မတန္ေဆြးေျမ့ဖြယ္
သစ္ေျခာက္ပင္တပင္ကို ျမင္ရတယ္။ အဲဒီသစ္ေျခာက္ပင္ ေျခရင္းမွာ ဘယ္သူမွန္းမသိရတဲ့ သူတဦးရဲ႔
အုတ္ဂူငယ္တခုကိုလည္း ျမင္ရတယ္။ ညေန ေနက်ခ်ိန္ နီက်င္က်င္မွာ ဒီသစ္ေျခာက္ပင္ နဲ႔ အုတ္ဂူငယ္ဟာ
ဇာတ္လမ္းတခုခုကို ေျပာေနသလိုပဲ။ ဘာရယ္လို႔မဟုတ္ဘူး။ ဒီျမင္ကြင္းက ေဆြးေျမ့ဖြယ္အလြမ္းဓာတ္
ကို ရေစတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ကြင္းဆင္းအဖြဲ႔ေတြအတြက္ေတာ့ ဒီခရီးစဥ္ဟာ အေတာ့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စရာ
ခရီးစဥ္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ကို ဧည့္ခံရတဲ့ ၿမိဳ႔နယ္ က်န္းမာေရးအရာရွိ ဆရာဝန္ကလည္း ေဖာ္ေရြလွတယ္။
လူငယ္သေဘာကိုသိေတာ့လည္း ေပါင္းလို႔သင္းလို႔ အဆင္ေျပလွတယ္။ ဒီခရီးတိုေလးအတြင္းမွာ အားလံုးဟာ
ေမာင္ႏွမေတြလို ရင္းႏွီးသြားတယ္။ စၾကေနာက္ၾကတယ္။ ရယ္ေမာၾကတယ္။ သူမသိေသးတ့ဲ၊ ကိုယ္မသိေသးတဲ့
ဘဝေနာက္ေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပျဖစ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အထဲက ေက်ာင္းသူတေယာက္က လမ္းေဘးဆိုင္ေတြဆို
သူမစားတတ္ဘူး။ ၿမိဳ႔မွာကလည္း စားေသာက္ဆိုင္နည္းလွ တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၿမိဳ႔ရဲ႔အေကာင္းဆံုး
စားေသာက္ဆိုင္တခုမွာ မနက္စာလည္း အဲဒီမွာ၊ ညစာလည္း အဲဒီမွာ ျဖစ္ၾကရတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ျမင္ရတဲ့ ေက်းရြာလူထုေတြကေတာ့ ဆင္းရဲလွတယ္။ ပူေျခာက္တဲ့ေဒသျဖစ္ေတာ့
ေရရွားတယ္။ မ်က္ခမ္းစပ္ ေရာဂါသည္ေတြေပါတယ္။ ႏူနာေရာဂါသည္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ရာသီဥတုေၾကာင့္
အခ်ဳိ႔ေဒသခံလူထုေတြ အသားအေရ က မြဲေျခာက္ေနသလို ထင္ရတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ေရနံေခ်ာင္းကို အလာ၊ ရထားခရီးမွာ စိတ္ထိခိုက္စရာ အျဖစ္အပ်က္တခုလည္း
ၾကံဳရတယ္။ ေက်ာက္ပန္း ေတာင္း-ေၾကးနီ ရထားလမ္းတိုကေလး တခုကို လမ္းခြဲစီးၾကရတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြ
စီစဥ္ထားတဲ့ ေဆးေက်ာင္းသား ေတြက ရထားတြဲ တဝက္စာကို ခံုနံပါတ္နဲ႔ရတယ္။ ရထားလမ္းတိုျဖစ္ေတာ့
တြဲလည္းနည္းတယ္။ အဲဒီမွာ က်န္တဲ့ လူထုေတြက တြဲတဝက္ မွာ ႁပြတ္သိပ္က်ပ္ညႇပ္ၿပီး ရထားတိုးစီးေနၾကရတယ္။
က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ တြဲက်န္တဲ့တဖက္ျခမ္း မွာ ခံုကိုယ္စီနဲ႔ ဇိမ္က်ေနၾက တယ္။ က်ေနာ္တို႔
ခ်ဳပ္လာၾကတဲ့ ေဆးေက်ာင္းဘက္တံဆိပ္ေတြနဲ႔ ကုတ္အက်ၤ ီေတြကလည္း သစ္သစ္လြင္လြင္။ ခရီး အစဆိုေတာ့
စကားေတြလည္း တေဖာင္ေဖာင္။ အခြင့္ထူးခံ ဗြီအိုင္ပီဆန္ဆန္နဲ႔ ခရီးစ လာၾက တယ္။ ရထားတြဲ
တျခမ္းကို တဖက္ကသူေတြ မလာရေအာင္ အိပ္ေတြနဲ႔ ပိတ္ဆို႔ ကာထားၾကတယ္။ ရထားတြဲ တဖက္ ကေန
က်ပ္ညႇပ္စီးလာရတဲ့ သူေတြရဲ႔ အၾကည့္ေတြကေတာ့ စိမ္းကားလွတယ္။ ဒီ ေက်ာင္းသားအုပ္ေၾကာင့္
သူတို႔ ရထားပိုက်ပ္ေနသလိုမ်ဳိး၊ ပိုဒုကၡေရာက္ရသလိုမ်ဳိး ၾကည့္ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။
ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ထဲက ေက်ာင္းသူတေယာက္က တဖက္က အသက္ႀကီးလြန္းတဲ့ အဖိုးအိုတေယာက္ကို
သနားလို႔ က်ေနာ္တို႔ဖက္ကို ေခၚၿပီး ထိုင္ေစတယ္။ ဒီအထိ ျပႆနာမဟုတ္ေသးပါဘူး။
က်ေနာ္ကေတာ့ စာေရးဆရာ ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႔ ေႏြတညဝတၳဳကို သတိရေနမိတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာ
ဇာတ္လိုက္က ရထား ဘူတာရံုငယ္တခုက အလံခ်ဳိးတဲ့ စာေရးကေလး၊ မင္းသမီးျဖစ္သူက ဒီရထားေပၚ
ထန္းလ်က္ေမွာင္ခို သယ္ရတဲ့ ေစ်းသည္မကေလး မခင္ေဝ။ အဲဒီဆိုရွယ္လစ္ေခတ္က က်ပ္တည္းပင္ပန္းပံုမ်ား
ထန္းလ်က္ကိုေတာင္ တနယ္နဲ႔ တနယ္ လြတ္လပ္စြာ သယ္ေဆာင္စီးဆင္းခြင့္ မေပးဘူး။ ေမွာင္ခိုသယ္ၾကရတယ္။
ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္း ျဖစ္တဲ့အေလွ်ာက္ သယ္ေဆာင္ ေရာင္းဝယ္ၾကသူေတြမွာ အႏၱရာယ္ အထိုက္အေလ်ာက္
စြန္႔စားၾကရတယ္။ ဒီလို ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ဘဝေတြကို စဥ္းစားေနမိတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ စီကနဲ ျပႆနာေတြက
စျဖစ္လာတယ္။ ေက်ာင္းသူတေယာက္က ပိုက္ဆံအိပ္ ေပ်ာက္ တယ္ဆိုၿပီး ထလုပ္တယ္။ ဟိုအဖိုးအိုမွာ
မ်က္ႏွာေသြးမရွိေတာ့ဘူး။ တုန္ယင္ေနတယ္။ "သူ…. ခိုးတာမဟုတ္ပါဘူး" လို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္
ျငင္းေနတယ္။ က်န္တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကလည္း ျပန္ရွာပါဦး၊ အထားမွားသလား။ ဟိုနား
ရွာပါ။ သည္နားရွာပါ ျပာယာခတ္ကုန္ၾကတယ္။ ပိုက္ဆံအိပ္ကလည္း ရွာလို႔ မေတြ႔ဘူး။ ရထားက တာဝန္ခံအေစာင့္
ေတြကို သတင္းေပးၾကတယ္။ အေစာင့္ေတြလည္း ျပာယာခတ္ကုန္ၾကတယ္။ ရထားတြဲရဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဖက္အျခမ္းကို
အျခား လာတဲ့သူလည္း မရွိခဲ့ဘူး။ ရွိတာကလည္း ခုန သနားလို႔ ေခၚထိုင္ေစတဲ့ အဖိုးအိုတေယာက္ပဲ။
သူ႔ကိုလည္း ရထား တြဲေစာင့္ေတြက ရွာေဖြၾကတယ္။ ပိုက္ဆံအိပ္ေပ်ာက္တဲ့ ေက်ာင္းသူကိုလည္း
ဒီေလာက္ နေမာ္နမဲ့ႏိုင္ရသလား ဝိုင္းဆူ ၾကတယ္။ သူကလည္း ငိုေနတယ္။ ရထားတြဲရဲ႔ တဖက္ျခမ္းက
က်ပ္ညႇပ္ၿပီးစီးလာတဲ့ လူထုရဲ႔ အၾကည့္ေတြက ပိုစိမ္းကား လာတယ္။ ဒီလို သာမန္ရထားခရီးသည္ေတြအၾကားမွာလည္း
ရထားတြဲေစာင့္ေတြက အိပ္ေတြဖြင့္ လွန္ေလွာစစ္ေၾကာၾက တယ္။ ဒီရထားရဲ႔ ေလထုဟာ ပိုသိပ္သည္းလာသလိုပဲ။
ဘယ္ေလာက္ တင္းက်ပ္လိုက္ပါသလဲ။ အားလံုးကလည္း တိတ္ဆိတ္တင္းမာေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဘာမွ
မဆိုင္ေပမယ့္ အျပစ္ရွိေနသလိုလုိ ခံစားလာရတယ္။ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္ၾကတယ္ မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႔က
လမ္းတဝက္ ဘူတာမွာ ဆင္းရေတာ့ စိတ္သက္သာရာ ရခဲ့တယ္။
က်ေနာ္တို႔ ကြင္းဆင္းခရီးၿပီးေတာ့ ေမၿမိဳ႔ (ျပင္ဦးလြင္)၊ မႏၱေလးတို႔ ဆက္လည္ပတ္ၾကတယ္။
ဒီခရီးစဥ္တေလ်ာက္မွာ အားလံုး ေမာင္ႏွမလို ခင္ခင္မင္မင္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စုလိႈင္က က်ေနာ့္ကို
ကပ္တယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက လည္း စေနာက္ၾကတယ္။ သူကလည္း အခြင့္အေရးေပးသလို
ထင္ေနမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခ်ဳိ႔ေလ့လာေရးကိစၥေတြမွာ ႏွစ္ေယာက္ တတြဲ၊ သံုးေယာက္တတြဲ အုပ္စုဖြဲ႔
လုပ္ေဆာင္ၾကရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးေတြမွာ က်ေနာ္သူ႔ကို ေရွာင္ေနမိတယ္။
စုလိႈင္က ပြင့္လင္းတယ္။ ခင္စရာေကာင္းပါတယ္။ သိပ္ဟန္ေဆာင္တတ္တာမ်ဳိး မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္
အေခ်ာႀကီးထဲ ကေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ညိဳေခ်ာပဲေပါ့။ သူ႔ကို ေရွာင္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔ထဲက
မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ က်ေနာ္ပိုလို႔ တြဲမိတယ္။ မ်ဳိးမ်ဳိးကေတာ့ ဆံပင္တိုတို၊ ကေလးဆန္ဆန္၊ ပိုၿပီး
ေယာက္်ားေလးဆန္သလိုလို ပံုစံမ်ဳိး။ ဒီခရီးစဥ္တခုလံုး က်ေနာ္ သူ႔ကို ေရွာင္ခ်င္ေလေလ၊
မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပိုၿပီးနီးစပ္လာေလေလ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
အိမ္အျပန္ရက္ နီးလာေလေလ၊ စုလိႈင္က မရႊင္မျပ ျဖစ္လာတယ္။ က်ေနာ္လည္း စိတ္မေကာင္းမိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ရထားနဲ႔ ျပန္လာၾကေတာ့ သူ ရန္ကုန္အထိ လိုက္မလာခဲ့ဘူး။ လမ္းတဝက္ ပဲခူးဘူတာမွာ ဆင္းသြားခဲ့တယ္။ အမွန္က ပဲခူးဘူတာ မွာ ရထားမရပ္ပါဘူး။ ဘူတာအဝင္မွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခုတ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ စုလိႈင္က ခုန္ဆင္းသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ က်န္အဖြဲ႔သားေတြက အႏၱရာယ္မ်ားတယ္ဆိုၿပီး တားၾကေသးတယ္။ သူနားမေထာင္ဘူး။ ဇြတ္ဆင္းသြားတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြက အထုပ္အပိုးေတြကို ေနာက္ကလိုက္ၿပီး ခ်ေပးရတယ္။ သူ ဘယ္လိုခံစားေနရသလဲ။ သူ သိပ္ၿပီးမ်ား ရွက္သြားေလသလား။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာလည္း တႏံု႔ႏုံ႔နဲ႔ မေကာင္းလွဘူး။
No comments:
Post a Comment