Pages

Saturday, October 11, 2008

သူအိုသူနာတို႔ရဲ႔ ခိုလႈံရာ

ေက်ာင္းသင္ခမ္းအေၾကာင္းေရးၿပီးေတာ့ သူအို၊ သူနာအေၾကာင္းေရးေတာ့ နမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ဆက္ေရးေတာ့မယ္လို႔ အမ်ားက ထင္ေတာ့မယ္။ မဟုတ္ရပါဘူး။ က်ေနာ္ေနတဲ့ ေဒသအနီးက ဆရာမႀကီးေပါလုလုရဲ႔ ခိုလႈံရာအိမ္ကေလး အေၾကာင္း ကို မိတ္ဆက္ေပးခ်င္လို႔ပါ။ သူ႔အေၾကာင္းကိုပဲ ကိုေက်ာ္စြာမိုးက ဧရာ၀တီ အြန္လိုင္း ျမန္မာစာမ်က္ႏွာမွာ "ေမတၱာရိပ္ျမံဳ" လို႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚခဲ့ေသးတယ္။ ဆရာမႀကီးေပါလုလုကေတာ့ သူ႔ခိုလႈံရာေဂဟာကေလးကို လြယ္လြယ္ ပါပဲ။ Safe House (ခိုလႈံရာအိမ္) လို႔ပဲ ေခၚေ၀ၚေနတယ္။

တရက္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဆရာမႀကီးေပါလုလုဖြင့္ထားတဲ့ safe house ကို ေရာက္သြားၾကတယ္။ သူ႔ေနရာက ထိုင္း ႏိုင္ငံ၊ ကန္ခ်နပူရီခရိုင္၊ စံခရပူရီၿမိဳ႔နယ္ထဲက ေဟြးမလိုင္ဆိုတဲ့ ရြာကေလးမွာရွိတယ္။ စံခရပူရီဆိုတာကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႔နဲ႔ နီးတယ္။ ကီလိုမီတာ ၂၀ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလာက္ပဲ ရွိမယ္။ ဒီနယ္စပ္မွာေနရင္း ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို ဆရာမ ႀကီး ေပါလုလုက ၾကည့္မေနႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ အခု safe house ကေလးကို ဖြင့္ျဖစ္ တယ္လို႔ ေျပာျပ တယ္။

သူ႔ေနရာက နယ္စပ္နားက ရြာကေလးတခုမွာပါ။ ကံေကာင္းေထာက္မတာက ခရစ္ယန္ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးရံုတခုျဖစ္တဲ့ ေကြးျမစ္ ခရစ္ယန္ေဆးရံု (River Kwai Christian Hospital) နဲ႔ နီးတာပါပဲ။ သူ႔အိမ္က ပံုမက် ပန္းမက် တိုးခ်ဲ႔ခ်င္သလို တိုးခ်ဲ႔ ထားတဲ့ အိမ္ႀကီးပဲ။ ေတာင္ေစာင္းတခုေဘးမွာ တည္ထားတယ္။ ျခံက်ယ္သေလာက္ အိမ္ကေလးေတြကို ထပ္ထပ္ တိုးခ်ဲ႔ ေဆာက္ထားရပံုလည္း ရတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေမြးေန႔ပြဲတခုမွာ ဆုေတာင္းေနတဲ့ ဆရာမႀကီး ေပါလုလု

ဆရာမႀကီးေပါလုလု အေၾကာင္းေျပာရဦးမယ္။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွာေတာ့ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ ေဆးခန္းက နာမည္ေက်ာ္လွတယ္။ ဆရာမေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ရဲ႔ ေမတၱာႀကီးမားပံုေတြကိုလည္း လူေတြက ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေနၾက တာ ၾကားၿပီးေရာ့မယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဆရာမႀကီးေပါလုလုရဲ႔ ေမတၱာအင္အားကလည္း ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ေလာက္ နာမည္ မႀကီးေပမယ့္ ေမတၱာကေတာ့ မေသးလွဘူးလို႔ က်ေနာ္က ေျပာလိုတယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း သူ႔ေမတၱာကို အသိ အမွတ္ျပဳၾကတဲ့ သူေတြေတာ့ ရွိေသးတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႔အစည္းတခုက ကမၻာေပၚ က အမ်ဳိးသမီး (၁၀၀၀) ကို သူတို႔လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေမတၱာလုပ္ငန္းေတြေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္ဆုတင္သြင္းေတာ့ ဆရာမႀကီး ေပါလုလုဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံက နာမည္တင္သြင္းခံရသူ အမ်ဳိးသမီး ၄ ေယာက္အနက္က တေယာက္ပါ။

က်ေနာ္တို႔ေရာက္သြားေတာ့ ဆရာမႀကီးက ႏြမ္းလ်လ်နဲ႔ ထြက္ေတြ႔တယ္။ က်မက ေသြးတိုးေနလို႔ အေပၚတက္ၿပီး ခဏ လွည္းေနတာလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ကို ဧည့္ခံစကားေျပာရ၊ သူ႔ေဂဟာကေလးကို လိုက္ျပရျပန္တယ္။ သူ ကိုယ္တိုင္က မေမာမပန္းတန္းလုပ္ေနရေပမယ့္ ဆရာမႀကီးက အသက္ ၅၈ ႏွစ္ ရွိေနပါၿပီ။

သူ႔ဇာတိေနာက္ေၾကာင္းကို ေျပာျပတယ္။ သူက ေတာင္ငူဖက္က ဇာတိ။ ကရင္လူမ်ဳိးပါ။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ သူ႔ဇာတိေျမ ကို စြန္႔ၿပီး ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရံုး (ေကအဲန္ယူ) နဲ႔ ပူးေပါင္းခဲ့တယ္။ ေကအဲန္ယူအဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ သူနာျပဳတာ၀န္ လည္း ယူခဲ့ဖူးတယ္။ သူ႔အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ႏိုင္ငံေရး လြတ္လပ္ခြင့္ရဖို႔ တနည္းတဖံု သူတတ္စြမ္း ကၽြမ္းက်င္ သေလာက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံုလည္း ရပါတယ္။ ေကအဲန္ယူအဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေကအဲန္ယူစခန္းေတြလည္းက်၊ သူတို႔လည္း ဒုကၡသည္စခန္းထဲကိုေရာက္၊ ေနာက္ ပိုင္းမွာေတာ့ သူအေျခ ခ်ေနထိုင္မိတဲ့ စံခရပူရီၿမိဳ႔က ရြာကေလးမွာပဲ ဘ၀ကို ရိုးရိုးကုတ္ကုတ္ ျဖတ္သန္းေနခဲ့တယ္။

အေဆာင္တခုမွာ ခိုလႈံေနသူေတြ

ဒါေပမယ့္ သူရဲ႔ႀကီးမားတဲ့ ေမတၱာအစြမ္းေၾကာင့္ပဲ ဆိုရမယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြကို သူ ၾကည့္မေနႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အိပ္ခ်္အိုင္ဗြီ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေရာဂါကူးစက္ခံစားရလို႔ ခိုကိုးရာမဲ့တဲ့သူေတြကို သူ႔အိမ္မွာ ခိုလႈံေစာင့္ေရွာက္ေစခဲ့တယ္။ နယ္စပ္မွာ လာလာသြန္တဲ့ (ထိုင္းႏိုင္ငံထဲ တရားမ၀င္ ခိုး၀င္ဖို႔ႀကိဳးစားလို႔ ဖမ္းခံရ၊ ၿပီးေတာ့ နယ္စပ္မွာ အမိႈက္သြန္သလိုမ်ဳိး လာသြန္ပစ္ခံရတဲ့) ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကိုလည္း ယာယီျဖစ္ေစ ခိုလႈံခြင့္ေပးထားခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ မိဘမဲ့ကေလး ေတြ၊ ေစာင့္ေရွာက္မယ့္ သားေထာက္သမီးခံ မရွိတဲ့ ဘိုးဘြားေတြရဲ႔ ခိုလႈံရာလည္း ျဖစ္လာတယ္။ စိတ္မႏွံ႔လို႔ ဘယ္သြား ဘယ္လာ ရမွန္း မသိေတာ့တဲ့သူေတြလည္း သူ႔အိမ္မွာရွိေနတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြ၊ သူအို သူနာေတြ ခိုလႈံရာ ေနအိမ္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ လူနာ ၄၈ ဦး၊ သက္ႀကီးရြယ္အို ၁၄ ဦး၊ မိဘမဲ့ ကေလးငယ္ ၂၂ ဦး ရွိေနတယ္။ အဲသလို ဒုကၡ ေရာက္ေနသူ လူ ၈၀ ေက်ာ္နဲ႔အတူ ဆရာမ၊ သူ႔ေယာက္်ား၊ ကေလးေတြ (အေရအတြက္ ၄-၅ ဦးပဲ။ က်ေနာ္ မမွတ္မိ ေတာ့ဘူး) လည္း ဒီအိမ္ႀကီးေပၚမွာ အတူေနထိုင္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႔အပူေတြကို ယူထားတဲ့ ဆရာမေနရာမွာပဲ ၀င္ခံစားၾကည့္ပါေတာ့။

လက္ယက္ ယက္ကန္းရက္ေနတဲ့ မိဘမဲ့ကေလးတဦး

ဒီလို ဒုကၡသည္ေတြ တရုန္းရုန္းနဲ႔ ေနလာခဲ့တာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ရွိေတာ့မယ္။ ဒီကာလအတြင္း ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့ လူနာ ေတြက ၁၅၀၀ မက ရွိေတာ့မယ္။ အဲသည္အထဲမွာ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ လူနာေတြကလည္း အမ်ားအျပား။ ေအအိုင္ ဒီအက္စ္နဲ႔ ကြယ္လြန္သူေတြကလည္း အမ်ားအျပား။ ဆရာမကေျပာတယ္။ သူတို႔ သၿဂိဳၤဟ္ေပးရတဲ့ ေအအိုင္ဒီအက္စ္နဲ႔ ဆံုးတဲ့သူေတြ အေရအတြက္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး ဆိုတယ္။

က်ေနာ္တို႔ အိမ္ႀကီးထဲ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ လူေတြက က်ေနာ္တို႔ကို တျခားကမၻာကလာသူေတြလို ၾကည့္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ မ်က္လံုး ေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ၀င္း၀င္းေတာက္ေနတယ္။ ကေလးေတြကလည္း အိမ္ေပၚမွာ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေန တာကို ရပ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ၾကည့္ေနတယ္။ သူတို႔ေတြက စားလည္းသည္ေနရာ၊ အိပ္လည္း သည္ေနရာ၊ ေတြ႔ေနရတာ လည္း သည္လူေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အထူးအဆန္းလို ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။

ဆရာမႀကီး ေမတၱာရိပ္ေအာက္မွာ ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့ သူေတြက ကရင္လူမ်ဳိး၊ မြန္လူမ်ဳိး၊ အျခားျမန္မာျပည္က တိုင္းရင္းသား ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကမ္ေဘာဒီးယားလူမ်ဳိးတေယာက္နဲ႔ မေလးရွားတေယာက္၊ တရုတ္တေယာက္လည္း ရွိေနေသး တယ္။ သူတို႔က နယ္စပ္မွာ လာသြန္ခံရတဲ့သူေတြ။ အိမ္ယာျပန္ဖို႔ သံရံုးကို ျပန္ဆက္သြယ္ဖို႔ကလည္း စိတ္မႏွံ႔ ၾကေတာ့ ဘယ္ကိုသြား ဘယ္ကိုလာရမယ္မွန္း မသိၾကေတာ့ဘူး။ ဒီမွာပဲ ေသာင္တင္ေနေတာ့တယ္။ သူတို႔ကို ၾကည့္ရႈဖို႔၊ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း သင္တန္း (စက္ခ်ဳပ္တာမ်ဳိး၊ ယက္ကန္းရက္တာမ်ဳိး) ေတြ သင္ေပးဖို႔ ၀န္ထမ္း ေပါင္း ၁၈ ဦးေလာက္ က ၀ိုင္းလုပ္ေပးေနၾကရတယ္။

ဆရာမႀကီးက အစိုးရမဟုတ္တဲ့အဖြဲ႔အစည္း (အဲန္ဂ်ီအို) အခ်ဳိ႔ဆီက အေျခခံရိကၡာရလို႔ ေတာ္ေသးတယ္ ဆိုရမယ္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ငါးပိမ်ဳိးေပါ့။ က်န္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ ဟင္းစားေတြက ၾကံဖန္ၾကရတယ္။ အျခား ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးအဖြဲ႔အခ်ဳိ႔ က လွဴတာေတြလည္း ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ၾကည့္ရတာ ဆရာမႀကီးက ရိုးရိုးေအးေအးဆိုေတာ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္း၊ ကိုယ့္ အဖြဲ႔ကိုလည္း ေၾကညာမေနဘူး။ ဘုရားေပးသေလာက္ဆိုတာမ်ဳိး ရသမွ်နဲ႔ ေက်နပ္ေရာင့္ရဲ ႏိုင္သမွ်ကူညီ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေန တယ္။ စက္ခ်ဳပ္တာ၊ ယက္ကန္းရက္တာမ်ဳိးက အနည္းအက်ဥ္း အပို၀င္ေငြေလးေတာ့ ရႏိုင္ပါတယ္။ လူနာေတြ အတြက္ က်န္းမာေရး၊ ေဆး၀ါးကုသေရးေတြက River Kwai Christian Hospital ေဆးရံုက ၾကည့္ေပးတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း လူ ၈၀ ေက်ာ္ရဲ႔ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကို ယူထားရတာကေတာ့ မေသးလွဘူး။ စိတ္ညစ္စရာေတြကလည္း အျပည့္ ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။
"က်မကေတာ့ သူတို႔တေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ၾကည့္မေနႏိုင္ဘူး။ ကူထားရတာပါပဲ" ဒါေပမယ့္ သူ႔ခင္ပြန္းျဖစ္သူ သရာ (ဆရာ) နန္းဒို က ပါရမီ ျဖည့္ဖက္ ျဖစ္ေနရတယ္။ ဆရာမႀကီး ပင္ပန္းလို႔ သြားနားေတာ့ သူ႔ခင္ပြန္းက က်န္တဲ့ အေဆာင္ေတြကို လိုက္ျပတယ္။
" လူေတြ ထိန္းရတာလည္း မလြယ္လွဘူး။ ေမတၱာတရားနဲ႔ပဲ ထိန္းပါတယ္။ တခါတေလလည္း ဆူတန္ဆူ၊ ရိုက္တန္ရိုက္ မယ္ လုပ္ရတာ ရွိတယ္" ဆရာမႀကီးက ဒီ လူ ၈၀ အတြင္းက ဆက္ဆံေရး ကိစၥေတြကို ရွင္းျပတယ္။

က်ေနာ္တို႔ကို လိုက္လံရွင္းျပေနတဲ့ ဆရာမရဲ႔ခင္ပြန္း သရာနန္းဒို

အခ်ဳိ႔ အိပ္ခ်္အိုင္ဗြီပိုး ရွိသူ လူနာေတြက ARV ေဆးေသာက္ရတဲ့အခါ၊ အဟာရ ေကာင္းေကာင္း ျပန္ရေတာ့ ထူထူေထာင္ ေထာင္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ေသြးသား ေသာင္းက်န္းခ်င္တာလည္း ရွိလာတယ္။ ေဂဟာမွာ စိတ္မႏွံ႔လို႔ ခိုလႈံေနတဲ့ အရူးမ ေတြကို အိပ္ခ်္အိုင္ဗြီပိုး ရွိသူ ေယာက္်ားက ၾကံစည္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာေတြ၊ အခ်င္းခ်င္း ဗိုလ္က်ခ်င္တာေတြ၊ ကေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ ေနရတဲ့ ကိစၥေတြ က်ေနာ္ တခဏတာအတြင္းမွာေတာင္ ျပႆနာေတြကို ၾကည့္လို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာမိတယ္။

ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးေတြကို ေရာဂါပိုး ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အနီးက ထိုင္းေက်ာင္းကေလးမွာ ေက်ာင္း ထား ေပးထားေသးတယ္။ ကေလးေတြကို ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္၊ ကရင္၊ မြန္ စကားေတြလည္း သင္ေပးေသးတယ္။ သူတို႔ ေတြရဲ႔ ေနာင္ေရးက ဘယ္လိုရွိမွာလဲ။ စဥ္းစားဖြယ္ေပါ့။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဆရာမႀကီးေမတၱာရိပ္ေအာက္မွာ ေႏြးေထြး ေအး ခ်မ္းစြာ ခိုလႈံႏိုင္တာေတာ့ အမွန္ပါ။

အေဆာင္တခုမွာ ခိုလႈံေနသူေတြ

သည္ ေဂဟာက အပိုင္မဟုတ္ေသးေပမယ့္ ေျမကို ငွားထားၿပီး၊ တိုးခ်ဲ႔ေဆာက္ ေဆာက္လာလိုက္တာ ေျမကြက္လည္း ကုန္ ေတာ့မယ္။ ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ သြပ္ျပားေအာက္မွာ ပူပူေလာင္ ေလာင္ထဲမွာ လူႁပြတ္သိပ္ၿပီး ေနေနၾကရတယ္။ အ၀တ္အထည္၊ အစားအေသာက္ေတြလည္း လိုအပ္ေနပံုရတယ္။ ၀ိုင္း၀န္း ကူညီႏိုင္ၾက ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒီလိုေစတနာနဲ႔ပဲ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးပါတယ္။

အိမ္နံရံတခုမွာ ေရးထားတဲ့ စိတ္ဓါတ္ျမႇင့္တင္ေရး ဘာသာေရးဆုေတာင္း

ဆရာမႀကီး ေပါလုလုကို ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ ဖုန္းနံပါတ္က +၆၆- ၈၆-၁၇၀၇၃၁၃ ျဖစ္ပါတယ္။

ဧရာ၀တီအြန္လိုင္း မဂၢဇင္းက ကိုေက်ာ္စြာမိုးရဲ႔ ေဆာင္းပါးကိုေတာ့ သည္ေနရာမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ http://www.irrawaddy.org/bur/ratha2007/May/ratha01.html

No comments:

Recent Comments